Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 573 ggr
sterrelovenatta
0

Hjälp med ras!!!

Hejsan,

Igår kom en man fram till min väninnas dotter på ca 12år. han satte en kanin på 4kg i hennes knä. Min väninna som letade efter sin dotter då hon inte kom in hittade hon med en kanin i knät. Mannen vägra ta tillbaks kaninen. han kunde inte så bra svenska men man hörde att han sa. Inte min, inte min. Min väninna som har sett kaninen på hans trädgård innan frigående.
Hon ringde mig för hon kan inte ha den på balkongen då den är för liten så frågade hon om jag kunde ta den. när hon kom med den hängde det fläsk om det speciellt hakan men även magen.

Jag tror det är någon köttras då jag inte själv föder upp köttkaniner så vet jag inte skulle helst vilja veta.

Tack i förhand :)

sterrelovenatta
0

Konstatera att det är en hona

sterrelovenatta
0

Problem med bilden

sterrelovenatta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad finns det för köttraser

Fridaaaa
0

Ser ut som en blandras, med dvärgvädur tycker jag.
Liknar min Milly lite.
Vägt den eftersom ni vet att den väger 4 kg? För tycker inte den ser så pass stor ut på bild :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sterrelovenatta
0

Det är större än mina Gotlandskaninen yror inte det är någon Dvärgvädur i. Jag vägde den direkt när den kom

Fridaaaa
0

#5 Kan det ju vara men större ras i eller annan lite större vädur 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sterrelovenatta
0

Aa det vet man inte i gör sig :)

Emmetem
0

Kanske finns New Zeeland Red i?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[AnimalLover1]
0

Ser verkligen ut som en kanin jag ville köpa, samma teckning också, fast beror på hur stor hon är. Han jag tänkte köpa iaf var typ dvärgvädur + hermelin + lejonhuvad.. Kanske denna också? Fast fler raser iblandade såsom holländsk och någon större?

Matte516
0

kanske ren blandis med dvv och någon stor ras. Den liknar belgisk jätte lite I utseendet, har BJs hemma.

Hälsiningar från mig