Nikito ♥ Chess
Nikito
Chelsie
Nilvanas rexar väntar ennu en kull! Nikito och Chess har dejtat och Chess tyder på dräktighet. Nu hoppas vi på svarta ungar som lämpar sig för stamtavla i början av maj.
Om Chelsie: Chess är en svart hona som är stamboksförd på 94,5p. Hon är alltid framme när man är hos henne och är hur kelig som helst. Chess fyllde 1 år förra veckan.
Om Nikito: Nikito är en svart hane med stamtavla. Hon är hur kelig som helst och myser gärna i famnen. Han kommer att få börja hoppa lite grann på fritiden.
Info:
Pris: 500kr
förväntade färger: svart
förväntad födsel: i början av maj
övrigt: Medföljer Stamtavla/h-bevis
Följ kaninerna från födseln till deras nya hem. Nu hoppas vi på dräktighet. :-) pma gärna om ni är intresserade eller har frågor.
Vad kul :) Blir säkert fina ungar ;)
Härligt! Hoppas du får många fina ungar. :) Svarta rexar är verkligen ursnygga!
Tack! Ja, eller hur. Svarta rexar är snyggt!
Är nikitos föräldrar stamboksförda?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#4 modern är det :)
#5 Då måste Nikito också vara det för att ungarna ska kunna stambokföras. Utan det är stamtavlan inte värd något.
#6 blir ju en lucka i stamtavlan bara?
#7 Det får max vara 2 luckor i en stamtavla. 1 per förälder.
Om inte Nikito är stbf måste båda föräldrarna vara det.
Samma med mamman. Antingen måste hon + ena av hennes föräldrar vara stbf eller båda hennes föräldrarna vara det, annars kan inte ungarna bli stamboksförda = stamtavlan blir inte värd något.
#8 var lite snurrig. Båda Nikitos föräldrar är ställda. Och Chess är ställd och båda hennes föräldrar är ställda. :)
#9 Ja, det är bra att dem är ställda(jag personligen skulle aldrig avla på en ej utställd förälder, men jag är sån😊)
Men är dem stamboksförda också?
Chess har klara papper! Nikito kan du ställa ut innan ungarna levereras, han kommer å få bra poäng sålänge han inte fäller när det är dax. Liten rex går fortf under dispens så du kan få dispens om ngt inte är klart i stamtavlan beroende på dina avelsmål. Att avla på icke utställda djur händer, honor ska ju helst ha klara papper innan å det har hon i detta fallet.
Nu är det inte långt kvar. Ungefär 9 dagar och Chess är stor om magen ;)
Tror inte Liten rex har dispens fortfarande, har för mig de fick det i två år från det att dom godkändes (dec 2010). Dessutom tror jag inte man skulle ge dispens på en svart Liten rex, det är den färg som jag skulle vilja påstå har bäst avelsmaterial för tillfället.
Lycka till med ungarna!
#14 tack! Ska bli spännande!
Nej inte möjligtvis svart men Nikito kan anv med inriktning på annan färg. Som jag förstod det så var det tanken sen.
Uppdatering-Dag 27
Chess är riktigt tjock och man kan känna ungar i magen på henne. Nu kan det komma ungar de närmaste dagarna.
Uppdatering-Dag 32 Idag när jag kom ut för att mata kaninerna satt Chess i bolådan. Och födde! Jag gick snabbt in och nu ska hon få vara själv några timmar. Kaninungarna föds alltså idag. Och det är första gången för mig som jag ser en kaninhona föda. Spännande! Nåväl, ska inte störa henne. Uppdaterar mer sen…
Var och kollade i bolådan. Där låg de 4 små söta knoddar. Alla mådde bra och var friska :)
Nämen så kul!! Måste följa ;D
Vänliga hälsningar Ellen 

#20 ;)
Uppdatering
Ungarna överlevde den första natten. 😉 Alla ungarna mår jättebra och har börjat få lite päls!
Följer :)
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Följer :)
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Alla mår bra och lever. Tre dagar är småttingarna idag
följer :)
Hälsiningar från mig
va söta de e!
#30 tack!
Skulle göra nästan vad som hällst för att kunna få en unge, men tyvärr är det omöjligt :(
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Kaninungarna är imorgon två veckor. Tänk vad tiden rusar iväg. För mer bilder samt info se: www.nilvanasrexar.weebly.com Det går bra att visa intresse redan nu. Pma vid intresse :)
Ungarna växer så att de knakar! De tre honorna heter Waterloo, Mercy och Empire. Hanen fick namnet All of me. Det är endast Empire och All of me som finns kvar att tinga!
De är underbara! Fick möjligheten att se och pilla på fem små 19 dagar gamla liten svart Rex när jag hämtade min nya Dvärgvädurshona. //Linda
Idag är det 4 veckor sedan det att dom föddes. Det är än så länge Mercy och Waterloo som har utvecklat ett bra päls, kroppsform och öronen ser bra ut som harmonierar med resten av kroppen. Vi får se om dessa två lämpar sig för stamtavla. Se mer på: www.nilvanasrexar.weebly.com