Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 618 ggr
Elinelinelin
0

mager kanin!!!

Hej. Jag har fått en kanin av en familj som inte kan ta hand om den. Det är verkligen hemskt, den är stor, ingen liten hermemin eller något, och väger bara ett kilo. Man känner revbenen när man klappar den.. blir tårögd bara av att tänka på det. Iallafall, måste jag vara försiktig med att ge den mat nu eller är det bara att mata den och se till att den går upp i vikt? Har två kaniner sen innan, funderar om den här ska få lika mycket som dom eller mer eller mindre. Behöver verkligen hjälp!

RebeccaG
3

Se till att kaninen har gott om hö & vatten, börja med att ge litegrann(ett par bitar) av en bra pellets, Selective funkar perfekt. 
Öka sedan givan gradvis. 

Kör i lite Critical care ifall kaninen inte äter bra. 

Hoppas ninen snart mår bättre❤️

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Elinelinelin
1

#1 tack! Problemet är att den inte vill dricka eller äta pellets. Morötter och maskrosblad går bra. Nu har den börjat äta pelletsen lite då och då, men har bara haft den i några timmar så det kommer väl :)

RebeccaG
3

Boka tid hos veterinären så dem får kollat över tänderna(kindtänderna kan krångla). Det är ingen idé att kämpa med ett djur som kan vara så illa däran att det inte går att rädda, så boka in en veterinärundersökning på måndag så ni vet att kaninen inte har för kassa tänder/skador i munnen.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

ratuoi
7

Jag tycker du ska anmäla familjen som misskött kaninen annars förstår de inte att man inte kan behandla djur på det viset, det är inte OK.

Om andra har sett deras magra kanin utan att säga någonting så tror ju ägarna att allt är frid och fröjd, samt kommer antagligen fortsätta genom att missköta nästa husdjur på samma sätt.

Medarbetare på Social fobi iFokus

Elinelinelin
0

.