Vilken ras?
Hej! Jag har precis fått hem en kanin men vet inte Vilken ras? det är. Är det någon här som kan se vad det är för ras? Och finns det nåt sätt att se könet på? Har två honor sen tidigare och dom gillar inte att den här kaninen kommer till deras mark..;)
Ser ut som nån hemrmelin-korsning.
Inte så konstigt om honorna blir sura för att denna kommer nära deras ''mark'' då honor har väldigt starkt revir beteende, dvs dem vaktar otroligt mkt och slåss gärna för det. Om de är en hane så borde du se kulorna.
Men den nya borde du ha i karantä och inte låta den komma nära dina honor, samt du borde va noga me hygienen på dig själv. :)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#1 Okej, jag har en hermelin och nu när du säger det så är de rätt lika, fast den här är mycket större och mer har liknande. Tog ut henne i sele och min andra hermelin hoppade mot nätet och ville slåss. Tror att det är en hona. Vet ingenting om den här kaninen eftersom att vi fick den bara sådär av en familj som inte kunde ta hand om den, den väger endast 1 kilo och är otroligt mager. Gör allt jag kan just nu för att hon ska må bra!