Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1793 ggr
[Linneamattiasson95]
0

hur förvarar ni er pellets?

Det är första gången jag köpt så pass mycket pellets. ( 3kilo) Var inte förbered . Trodde de skulle komma i en förslutningsbar påse! Men icke. Så fått ta plast burkar m.m nu. Mamma kommer med en stor plastlåda om någon timme . Så jag kan ha fodret där. Vad har ni er pellets i ? Gärna bild!:) Och VAR har ni den? Var ställer ni pelletsen? Så den ska klara sig så länge som möjligt?:)

tlover
0

Nu har vi ju inte pellets men för havre, korn osv (främst för hönsen) har vi en fodertunna med lock från granngården, det funkar bra.

Jag tror det ska finnas mindre fodertunnor men jag är inte säker (våra är stora nog för 25 kilo).

Vi har fodertunnorna i lagårn i ett eget litet krypin. (där är det ganska svalt).

(det är ju inte exakt vad du bad om men man borde kunna förvara pellets så också, om man har nog med kaniner/nog små fodertunnor)

l'm back

Fridaaaa
0

Fodertunna 🙂 Inte i påse utan häller det direkt i fodertunnan.
Har pelletsen ute i boden där 4 av 6 kaniner är.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Förlovad]
0

Mitt foder brukar jag ha i en plåtburk med lock en gammal kattmats burk. Bäst att ha det för Tassen matvrak 😊

[AnimalLover1]
0

Vi köper inte så mycket i taget så vi har inga fodertunnor utan i påsar vi köpt de i, nere i skafferiet. Och en stor burk där jag kan hälla mer till en liten burk som jag tar ifrån, och nu ligger de ute i altanen, annars inomhus xD

[neptunens]
0

i Fodertunnor med lock från Royal Canin, haha. Står under burarna.

sannaa107
0

Hink med lock har jag, enkelt och funkar kanon! :)

fossingen
0

http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Lador/Forvaringslada-med-lock-28223/

Använder de lådorna som rymmer 39 L  , rymmer ca 10 - 20 kg pellets i en beroende på vad för sorts pellets det är.

Har 2 stycken, superbra och smidigt.

Ska du förvara mindre kvantiteter brukar dessa vara bra:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90176976/

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60149673/

farvendal
0

Användar Ikeas SAMLA-lådor. köper 8 kg säckar och det fyller upp nästan hela lådan perfekt^^

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

NaDa...
0

Vanlig 10 liters hink med lock :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Tilde]
0

Har det i en ståltunna (från Netto tror jag, men finns typ likadana på IKEA). Brukar köpa 10 kg säckar eller liknande :)

BamsePower
0

Plastback. Köper 15 kilo åt gången och inte allt får plats. Har det förslutet för jag bor i hus nära en åker så har vildmöss som annars festar på både det och min kornkross.

pernillaoscarsson
0

Vi köpte en del talgbollar i vintras och deras lådor var perfekta för pelletsen. Lagom stora och står inte i vägen någonstans :)

sannadetejag
0

jag har min pellets i en glas burk å resten har jag i en vanlig plastpåse

Agda
0

Fodertunnor för hundmat (rymmer ca 20-22 kg kaninfoder) har jag de två fodren jag använder mest i. Sedan har jag större säckar inomhus och de fodren har jag i 5 eller 10 liters hinkar i stallet, en del foder har jag i juleskums askar. De färdigblandade fodren har jag i en större hink (köpt från Ö&B) och en gammal sirapstunna. I stallet måste jag ha fodret förvarat så att mössen och sorkarna inte kommer åt dem, inne kan jag ha säckarna som de är under trappan. Fodertunnorna står på golvet, hinkarna och askarna står på ett bord.

[vdotrota]
0

Vi återanvänder glasburkar/flaskor. Populärast till pelletsen är 1liters flaskor som det varit froosh i. Samtliga står i köksskåpet bortsett från 1 som står vid kaninerna. nu ska vi dock börja med korngräs istället, och jag har ingen aning hur jag vill förvara 20kg korn.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Jag förvarar pelletsen i en plasttunna i boden. Det funkar bra då jag slipper hålla på att med påsar! Det håller sig också svalt och inga möss kan gnaga sig igenom! :)

Elvirahag
0

Jag förvarar pelletsen i en foderlåda av plast i ett torrt och svalt rum :) och jag köper 25kg säckar och det håller .

RebeccaG
0

En plåttunna från IKEA, rummer 25kg pellets åt gången👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

HonHonDenDära
0

Just nu har jag mitt foder i frigolit lådor, dvs där man förvarar människo organ, mediciner och dylikt, efter som jag jobbar på en sådan fabrik blir de ju gratis. Dem rymmer ca15kg beroende på vad för pellets, men upp till 10kg.

Tidigare hade jag i vanliga foder tunnor, men tar så mkt plats och förvarar just nu deras skit där i :P

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Sparkle
0

I påsar som förvaras i ett gammalt kylskåp(självklart inte på). Där riskerar man inte att möss kommer in :)

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!