Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 527 ggr
mangi72
5

Athena då och nu :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kaninen som jag tog hem från en tjej som misskötte henne mår riktigt bra nu och det är inget fel på henne mer än att tjejen som köpte henne som lite kaninunge inte gav henne mat, hon är ca 6-8 månader och vägde 1000g när jag övertog henne av tjejen och var bara skinn och ben, idag bara en vecka efter väger hon 1500 g. och bor ute på våran gård och har en ute Hage där hon är på dagarna, hon har fått rabbfor ,havre ,gräs och hö och en massa kärlek. Förra Onsdagen var hon avlivningshotad men här är beviset att hon helt enkelt inte fick mat och omsorg. Det gör mig så arg att man bara tar och köper en lite söt kanin unge och behandlar den på det här sättet.

[AnimalLover1]
3

Oj! Vilket bra jobb du har gjort! :D Vilken skillnad, sån tur hon hade att hon blev omhändertagen av dig.

hannis :)
1

ååh, vilken tur att hon repar sig! o väldigt duktit av dig! :)

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

Paxxie
0

Vad kul att hon mår bättre och vad fint av dig att ta hand om henne. :)

[neptunens]
0

Lilla vännen ❤️

mangi72
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack <3 för mig finns det liksom inget annat än att se till att hon får det bra, man kan ju inte bara se på när ett djur mår så dåligt.

Har lite funderingar om det är en renrasig dvv eller en blandning ? Kan man se det eller?

CorneliaAndersson
0

Hon ser ju helt klart ut som en dvv.
Men vi kan ju inte veta helt säkert om hon är renrasig, tyvärr ;/

Jättefin är hon nu!
Bra jobbat, verkligen! :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

sannadetejag
0

Åå lilla skrutten :)

Fridaaaa
0

Skönt att hon ökar i vikt 🙂
Så himla söt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mangi72
0

Ja hon ser ut att vara en dvv, vi har egna dvv hemma och hon är väldigt likt dom men spelar ingen roll vad hon är bara hon mår bra. :)

[AnimalLover1]
0

Ska du behålla henne? Det kanske är jobbigt för henne att flytta en gång till nu när hon har det så bra hemma hos dig :)

mangi72
0

Har funderat på det men vi har så många djur redan men hon stannar iallafall så länge hon behöver så får vi se sen hur vi gör :)