(K) Lejonhuvad mini
Hej!
Skulle vara så himla fint om ni kan dela med er av tips? eller rekommendationer på bra uppfödare av lejonhuvade minisar? Letar främst en hona vit-blåögd, japantecknad eller wienertecknad.
Gärna i Västerbotten, men trakterna kring Bollnäs/Hudiksvall samt Norrbotten kan också fungera. Alt. om uppfödaren har goda kontakter för transport.
Tack och hopp!
Jag har lejonhuvad kanin i japantecknad svart/gul.
Jag beräknar få en kull om ca 1,5-2 veckor.
De ungar som förtjänar det kommer få stamtavla.
Då en av föräldrarna har en Dvärggen blir ca 25% av ungarna väldigt små lejon, men håller standarden.
Jag finns utanför Göteborg men transport är inte omöjligt att jag kan hjälpa dig hitta.
Pappan till de kommande ungarna bär på WT, så det kan komma det med. Förväntade färger: Japantecknad svart/gul, Madagaskar & Svart.
På bilden är en unge ifrån förra året, 1 år gammal & väger 1,2kg.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#1 Tack så mkt för svar! Vilken tjusig unge från förra årets kull. Det låter som att det kommer bli fina ungar och färger. 1.2 kg är en mycket bra storlek (i min mening :) ).
Göteborg var en bit bort, men det finns ofta bekanta som reser med bil genom vårt avlång land om somrarna.
Är det enklast om jag kontaktar dig igen om ca 2-3 veckor (när kullen kommit) om jag fortfarande söker en mini då?
#2 Det gör du som du själv känner🙂
Eftersom bara ca 25% av ungarna blir "dvärgar" så kan jag ju inte garantera att det kommer en unge i rätt färg som du är intresserad av, men bilder och så kommer ju upp på hemsidan när ungarna blivit några dagar🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube