Alva + Sture
I slutet av maj kommer denna spännande kull födas här hemma. Som jag har letat efter den perfekta hanen till Alva, nu har jag äntligen hittat honom, detta är en kull som jag tror kommer att ge kelsjuka, otroligt snälla, högresta harkorsningar med ett stort lass potential att lyckas på hoppbanorna framöver.
Sture är en liten högrest väldigt vacker harkorsning. Han är otroligt snäll och tillgiven. Linnea om Sture ”Jag bär oftast runt med Sture liggandes på rygg i famnen på tävlingarna, man kan i princip göra vad man vill med honom och han är väldigt snäll, gosig och riktigt trevlig. Även lugn och trygg.”
Som hoppare är Sture framåt och lättstyrd med mycket potential som han använder när han flyger över hindren. Han är inte speciellt envis utan väldigt lätt att ”jobba” med. I nuläget tävlas inte Sture men han hann komma långt inom hoppningen under tiden han tävlades. Linnea om Sture ” På banan har han varit säker, glad och haft fart.
Klassad
Rak: Svår
Krok: Medelsvår 2p
Höjd: ej Elit 2p
Längd: ej startad
Alva kom till mig för knappt 4 månader sedan, redan första veckan kärade jag ner mig totalt i henne. Hon är en stor och slank tjej och inget annat än vacker. Kommer alltid fram för att hälsa i buren och är väldigt snäll att bära och handskas med. Hon älskar att mysa och tuggar nöjt så fort hon får kel.
Som hoppare är Alva självsäker och även hon framåt. När hon är på humör så springer hon på i perfekt tempo och hoppar hindren hur lätt som helst. Men hon är väldigt envis och känner hon inte för att hoppa så gör hon inte det. Varför hoppa när man inte har lust liksom? Hon har precis börjat tävla Lätt och har verkligen visat att hon kan hoppa!
Klassad:
Rak: Lätt
Krok: Lätt
Höjd: ej startad
Längd: ej startad
Visa intresse: Om detta låter som en intressant kull så är du välkommen att visa intresse. Det är inget bindande. Det är inte först till kvarn som gäller.
Ort: Ungarna kommer att finnas i Fjärdhundra, utanför Enköping (Uppland).
Åhhhhhh vad jag vill ha en unge ur denna kull! 😍 Din hona är typ, min drömbild av hur en vacker "harkanin" ska se ut. Milde tid så sugen jag är nu.
Det som är det tråkiga är att ingen någonsin åker åt mitt håll normalt sett, så transport är typ helt omöjligt att fixa 😭
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Åh, vad kul! Är själv så förtjust i dem :)
Ja, transport kan ju vara lite krångligt men jag är säker på att det går att fixa. Man kanske kan hitta transport på Djurtransport iFokus? 🙂
Har upptäckt att en unge är svartbrokad övermantlad! :D
Vilken spännande kull :) toppen fina föräldrar
Åh, tack! Ja, jag ser verkligen fram emot att få se hur deras personligheter utvecklas :)
Ungarna är även besläktade med Elliot, jag glömde skriva det :)