Satin? Need some help
Vet egentligen ingenting om vad satin innebär.. Men undrar om min kanin bär på satin, just för hon har otrooligt mjuk och otroooligt len päls! Min kompis har en kanin som inte alls är så len och mjuk som min, och den är normalpälsad. Satin innebär det att den har dels otroligt len päls? Eller vad är satin? Bär min kanin på det? eller kan det bli så här också även fast dom är normalpälsade?
Om du lägger upp bild på din kanin i bra ljus kan man lättare sga om den är satin eller ej.
glänser färgen så kan de va satin. Det är som de skimmrar i pälsen. men blir oxå lent å mjukt.
min dvv hane som e normal pälsad har oxå otroligt len o mjuk päls, och han är inte satin. men finare päls än dem andre normalpälsade.
kan ev bero på foder m.m
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Den är inte satin, utan har en väldigt bra i fin päls normalpälsad. :)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#5 okej tack så jätte mycket! Då vet jag :)
Hon är skit söt =)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
8# jaaa visst är hon! Super mysig :')
Som sagt är det inte satin! :)
Hur gammal är den? Den extra lena pälsen kan bero på att bebispälsen fortfarande är kvar, den är extra mjuk och go jämfört med normalpälsen på vuxna djur🙂
#13 det behöver inte va enbart bäbis pälsen för att en normalhårig ska ha len o mjuk päls. min vuxna hane har en otrolig len o mjuk päls och han är långt ifrån satin och bäbis hållet. =)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#11#15 Åh vad fina, pälsen glänser ju! Är det detsamma med rexpäls?:)
#14 Väl medveten om det också; "Den extra lena pälsen kan bero på att bebispälsen…". 😉
Hon är ungefär 3 månader, men redan när hon kom till mig 8v så hade hon den dära mjuka fina pälsen, och min kompis fick kaninunge också och den hade inte alls lika mjuk och len som min.. Så jag tippar kanske på att hon har den där "mer" fina pälsen ;)
#11 är det en fransk vädur?
When life gives you lemons. Make lemonade❤️
#16 Nej, rexpälsen är mer "krullig" och har korta sammetslena hårstrån. Pälsen är väldigt tät och vacker. :)