Frustration!
Hej!
Jag kan inte vara den enda med detta otrevliga problemet.
Jag har en hona som har vit päls. Men hon lyckas på något besynnerligt sätt smutsa ner sig. Ser inte så vackert ut som ni kan förstå. Mitt största problem är runt nosen. Nu överdriver jag inte här. Jag har försökt att ta bort det med "koksalt". Jag blandar alltså 2dl vatten med 1tsk salt och låter det stå och koka en stund. Men detta hjälper inte. Är det någon vänligt själ här som kan säga hur ni får era kaniner rena?
Har också en vit kanin, men hon är alltid konstigt nog helt ren (förutom under tassarna), så jag har nog tyvärr inga tips…
Vad är det för sorts smuts hon har runt nosen? Vad har hon för strö, eller är hon ute på marken?
Om hon blir väldigt smutsig runt munnen kanske det kan ha med att hon saglar lite när hon äter. Det kan tyda på problem med tänderna. Så var det med min förra herre.
Mvh Jenna
2# Ja från market. Hon är ute och nafsar på allt möjligt.
3# Nej det är bara runt nosen.
ha de rent runt henne. Det finns nått pulver tror ja som ex gnagarboden säljer som ska ta bort smuts. Men kommer ej på vad det heter. Annars får du bara torka torka.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Show white paste använder jag till minvit rödögda hane när han ska på utställning. Ska även fungera med potatismjöl och vatten. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#6 Buren är ren. Det är när vi är ute som hon blir smutsig. Just nu så är det fortfarande smuts på henne. Jag vet inte vad jag ska göra. Funderar på att tvätta ansiktet med lite shampo…
7# Jasså? Just nu är djuraffären stängd. Men hur ska jag ta mig till med potatismjölet och vatten? Ska jag blanda båda och använda det som någon sorts shampo? :)
2# I buren har hon spån. När vi är ute så är vi i skogen.
#9 är enbart gnagarboden vad jag vet som säljer det. Du fuktar där du ska sätta det och smetar sedan in det där det är skitit för att sedan låta det torka så det går att borsta bort :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
11# Får köpa en sådan! Kommer nog att behövas. Tack för instruktionerna! :)