Får de...?
Hej, jag undrar om kaniner får äta halm. Idag såg jag att min kanin åt halm när det bara skulle vara varmt/ mjukt, men får kaniner äta halm?
Tack för ett svar.
Är det någon som vet?
ja de kan de :). Du ska inte ta bort höaet bara för att de äter halm. Halm är inte lika näringrikt som hö. Halm kommer ju från sädesslag. Spannmål äter de ju inte i de vilda, De äter ju örter torkat gräs osv.
Frida
Farligt är det inte. Om det skulle vara det skulle man inte använda det till kaniner. Så du behöver inte oroa dig! :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Okej tack så mycket :D
iFokus är bäst Edit: skulle bara få en medalj
Och shit.. Nu läste jag igenom mina gamla inlägg sen i början av 2013 då jag skapade iFokus kontot, shit.. Jag skäms över mig själv asså, så dum jag var, jag kunde INGET om kaniner även fast jag haft i två år.. Så sjukt dum jag var, är så arg på mig själv.. Alla som skrev i den tråden trodde säkert att jag var dum i huvudet :C.. Aja, nu efter ett år kan jag mycket mer om kaniner, mycket mer, nu vet jag iallafall att mina kaniner har ett bra liv!..
#6 Äh, se tillbaka och skratta istället för att skämmas :) När jag va 5 hade jag haft min första kanin ett år. Pelletsen tog slut och jag gav henne kattmat(torrfoder). Ingen skada skedd & pappa köpte pellets på en gång. Idag skrattar jag åt mina misstag, det är viktigt att kunna göra det :)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#7 Haha ja, det är ju sant :)