Svenska foder bra?
Mina kaniner får Cuni complete, och det funkar bra, men är så himla dyrt, bara..
Funderar på att antingen byta till Cuni Fit, som de fick tidigare. Eller Svenska foder kanin och marsvinspellets.
Problemet med Cuni Fit är att jag inte hittat någon butik på nära håll som säljer det, utan måste beställa på nätet, och det blir dyr frakt. Jag frågade i djuraffären varför de inte har Cuni Fit i djurbutiker, och han sa att det var för att de bara säljs i stora säckar, och de säljer inte foder i lösvikt pga att det är svårt att hålla det fräscht och fritt från ohyra.
Men vad tycker ni om dessa tre olika alternativ, är det något som är överlägset bättre?
Har googlat lite på Svenska foder kanin och marsvinspellets, ch det verkar ju bra!
Jag har dvärgkaniner, plus en holländare, som ju är lite större ras.
Jag har det fodret men blandar ut med cuni re-balance.
Svenska foders har för hög fetthalt för att ge rent tycker jag. Bör nämligen inte vara över 3 % fett och de har närmare 5% fett.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ok, tack!
För mycket fett i min smak. Kan kanske fungera till jättekaniner, men inget jag skulle servera vanliga sällskapskaniner.
Mina äter rabbfor, inte helt perfekt det heller, men de äter det endast på vintern.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
min belgiska jätte äter rabbfor
Mina får knappt någon pellets under sommarhalvåret, kan jag tillägga.
Funderar på att blanda ut kanin och marsvinspellets med Cuni fit, om jag får tag på det vill säga.
Rabbfor, är det inte det man ger till produktionsdjur?
Jo rabbfor är till för produktionsdjur. Jag gick över till det eftersom mina Rexar behövde så mycket pellets när de fick Supreme selective. Så i början åt rexarna rabbfor och dvärgarna selective, men barnen och maken blandande ihop vem som skulle ha vad så nu får alla rabbfor.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D