Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1365 ggr
[Smultronet Ella]
0

Djuraffär

Har även postat detta på Lejonkaniner. Hejsan! Vi har nu sett en lejonhuvad kanin växa upp i en djuraffär. Den har bott i sin minimala tråkiga bur dag ut och dag in ett tag nu, från att den var unge tills den blev större (?) Vad händer med kaniner som inte säljs? Vet att hamstrar blir ormmat… Vi är oroliga för den här lille grabben, vi har haft kanin förut och frågan är om vi ska ta oss an honom, kan inte vara kul för honom att sitta där.Vad händer med kaniner som inte säljs? Alltså när de bor i djuraffär. Affären tar ju in nya ungar, och de får inte plats om en stor kanin också ska vara där. Ungar är ju mer eftertraktade.Bör vi köpa honom, alltså för att få honom att må bättre. Han skulle i så fall få en stor utebur med tre rum, två där han kan t0se ut genom ett fönster och ett avskilt, samt en stor box att bo i på vintern, tillsammans med en något mindre utebur. Mina två kaniner bodde så förr. Eller ska han bo inomhus, eftersom att han är van vid det?Ledsen för stavfel, skriver på mobilen.ar även postat detta på Lejonkaniner ifokus

Nicolew
1

Dom lämnas ibland tillbaka till leverantören, ev avlivning tyvärr. Hamstarna ges inte som ormmat på dom ställen jag varit på iaf!

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Jullanhugo
1

Grejen är ju den att om ni köper kaninen kommer endå en annan kanin antagligen att få utstå samma sak och kaniner efter dom! 

En djuraffär jag hjälpte till mycket i där sänkte dom priset på djuren efter ett tag, blev dom inte sålda försökte dom ge bort dom till folk dom kände och funkade inte det så avlivades dom

[Smultronet Ella]
0

Ok. Hamstrar som inte sålts slinker ner bland mössen när folk köper ormmat, sa min kompis som har orm. Ska fråga vad som händer med kaninen om den inte säljs i butiken.

[neptunens]
0

Köp inte kaninen! Är mitt råd.
Och vad som händer med dem om de inte blir sålda beror på vilken djuraffär det är  🙂

sannadetejag
0

Jag vet inte vad som händer med den.
men jag tycker du ska göra det du känner är rätt

ninen DH
0

Jag vill säga köp kaninen, men dem som har skrivit ovan har rätt… Köper du den är det större chans att dem ser att det lönar sig, om köper in flera. Men köper du den inte, kommer den bli få sitta där resten av sitt liv. Jag skulle säga att det är upp till dig vad du tycker väger tyngst.

[Linneamattiasson95]
1

Jag anser att du ska köpa! Många anser att man inte ska köpa från djuraffär. Att man ska låta bli. MEN sverige och resten av världen är stor. Bara för att en person inte köper från djuraffär betyder inte att andra inte gör det. Det är för många människor på vår jord för att de ska finnas en chans att alla slutar köpa djur från djuraffär . Alltså kommer de tyvärr inte bli att grossistföretagen lägger ner och slutar sälja till djuraffärer. Därför anser jag att ser man att ett djur lider av den situation den är i så ska man hjälpa. För att den individen ska få ett så bra hem som möjligt. Sen om man vill köpa kanin för att man verkligen vill så ska man vända sig till uppfödare som säljer friska och bra kaniner. Jag har en tjej från djuraffär . Hon är världens underbaraste. Men jag köper från och med nu från uppfödare . Eftersom jag vill starta seriös Avel. Men vid sidan om är jag mer än villig att ta hand om omplaceringskaniner eller hitte kaniner m.m . :) Inga på hopp eller negativa diskutioner om mitt svar . Man får ju svara som man vill:)

[neptunens]
8

#7, Om alla tänker så "jamen jag ska ju bara köpa en kanin, en gång det gör ingen skillnad" Så kommer vi aldrig få djuraffärerna att sluta sälja/få folk att välja seriösa uppfödare.. Varje liten kanin gör skillnad!

sannadetejag
0

Min plutt som jag har nu är köpt i en djuraffär å han är bara så superhärlig :)

Jag tycker nog att du ska köpa kaninen för det är ingen som säger att det är något fel på den bara för att den kommer från en djuraffär.
Sen tycker inte jag häller att det är så bra att köpa djur i från en djuraffär men ibland kan man bara inte låta bli :)

[Smultronet Ella]
0

Vill bara hans bästa :(

sannadetejag
0

Å just hans bästa måste ju vara att få komma till ett hem där någon älskar och tycker om honom som hos dig :)

Är ju inte speciellt kul att behöva sitta instängd i en bur i en affär hela livet :(

Sparkle
0

Genom att köpa kaninen uppmuntrar du deras "business" tyvärr… även om jag förstår hur du tänker…</3

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!