Kiss överallt
Nu har min kanin börjat kissa överallt så fort han får komma ut ur buren… har fått fula fläckar på mattan och bytt lakan 10000 ggr… är enda lösningen kastrering?
Hur mycket kostar kastrering?
Ja, du borde kastrera honom om du vill att han ska sluta urinera överallt. Han markerar sitt revir. Det kostar mer eller mindre runt 600kr.
Okej tack för svar! var ej säker på om det var en åldersgrej eller om det kommer hålla i sig, men får ta å kastrera för jag vill inte att han ska behöva sitta i sin bur hela vintern!
Det sägs att man inte bör kastrera kaniner som är under 4 månader. Dom är inte färdigt utvecklade mentalt vid den åldern.
Den här artikeln är fylld med information. Läs den gärna! http://kaninmagazinet.se/2012/september/ej-fardig-kastrering.html
Jag är själv en nybörjare, har inte ens fått hem min kanin. Thihi :D
Lycka till!
Min hane var precis likadan och skvätte överallt men verkar ha kommit över det - antar att tonåren är förbi! Han är nu 1 år och 4 månader gammal 😛 Han har börjat använda toaletten flitigt vilket aldrig hände förr (gissa om det är lättare att rengöra i buren!).
Min kille använder toan i buren men så fort han får skutta i mitt rum så blire kiss :( han har precos blivit könsmogen såå ^^ men har gjort en utehage till honom nu så där kommer han få vara när det e fint väder och promenader i koppel, det blir böttre så slipper ja känna mig skuldmedveten för att han inte får vara ute å skutta!