Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 783 ggr
vendelaomoa
0

Kan inte välja 2?

Vi ska välja att antingen skaffa marsvin eller kanin. Men vi kan inte välja? Ni som vet, vad tycker ni att vi ska skaffa? Marsvin verkar jättetrevliga men kaniner kan man ju hoppa med och så.. Så, vad är fördelar och nackdelar med dessa fina djur? Vad tycker ni att vi ska välja? Lägger självklart ut detta på marsvin iFokus också.

//Vendela och Moas hamsteruppfödning och smådjurdagis i Umeå.

sannadetejag
1

Jag älskar ju kaniner så det hade jag valt :)

Dom är så söta och tillgivna, fast självklart blir dom vad man gör dom till

XmystiqueX
0

Kanin kke är lite bättre eftersom att du kan hoppa med den,ha den ute längre o sånt. Marsvin är också fina men jag säger kanin.

Fridaaaa
0

Jag har både kaniner och marsvin.

Nackdelen med marsvin är att de inte kan bo ute på vintern om man vill ha utedjur.

Men underbara djur, brukar kunna prata en del också. Kan man lära trix med om man vill. Ska alltid vara minst två stycken.
Kräver c-vitaminrika grönsaker dagligen.

Kaniner kan man hoppa med, göra trix mm. De kräver mer yta än marsvinen (även fast marsvin behöver också betydligt större än lagliga mått som finns på jbv sida).

Så beror lite på vad du känner att du vill göra med ditt djur? Om du vill ha ett eller två? (för skaffar du marsvin måste du som sagt ha två stycken). Kanske berätta mer vad du tänkt?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Linneamattiasson95]
0

Jag har haft både marsvin och kaniner som yngre. Nu när jag blev äldre blev de ett självklart val att köpa kanin igen :) finns de barn i familjen skulle jag inte tveka om att ta en kanin. Då de är roligare för barnen och mindre ömtåliga om man säger så . Marsvin är ju mindre djur. Kaniner är roligare för att man kan hoppa med dem m.m Sen älska jag mina marsvin. Den ena pep hela tiden när man skulle komma med mat. Positiva med marsvin är att dem låter . Dem är inte tysta som kaniner :) utan är pratiga av sig' iallafall dem marsvin jag haft :) Men välj kanin :) finns så mycket roligt att göra med dem :) men tänk på att läsa på ordentligt :) och köp en stor bur!:) finns oerhörd mycket info här på kanin ifokus:)

[Lollo 97]
0

Jag tycker också kanin för dom kan man hoppa med och ha ute längre om dagarna mm.

SmillaM
1

Du, om du frågar dem på KANIN iFokus, så kommer du ju garanterat få förslag på kanin ;)

Aktiv på kanin.ifokus.se

vendelaomoa
1

#6 ,Vi har faktiskt skrivit att vi självklart kommer att lägga upp detta på marsvinifokus också ;)

vendelaomoa
1

Tack så jättemycket för alla bra kommentarer. Tack för att ni to ger tid att skriva!

vendelaomoa
0

#3 ,Ja, vi hade väl mest bara tänk att ha ett sällskapsdjur, men att lära dem saker och att "trixa" (eller vad man nu säger😃), är ju riktigt roligt. Vi kan inte liksom säga precis vad vi ska ha djuren till, för vi vet inte riktigt mer än att vi ska ha dem som sällskapsdjur och så.

Men som sagt; det verkar jätteroligt att lära dem trix och sånt.. Vi brukar träna agility med våran grannes hund, så vi vet ju på ett ungefär vad det är (nu är ju inte en kanin någon hund men  ni förstår säkert).