Oplanerad parning
Hej kaninälskare! För snart 8 veckor sen föddes det 6 kaninungar här på gården. De är i olika färger, och helt underbara. Har hittat köpare till alla mina små, seriösa och förhoppningsvis långvariga hem. Ska följa med och lämna dem till sina nya ägare snart. Typiskt nog hände det som inte får hända. Mamma kanin grävde sig in till pappa kanin. TROTS att vi säkrat! Så nu har vi troligtvis en oplanerad kull här hemma om en månad. Har detta hänt er nån gång? Hur/vad gjorde ni då? Tacksam för svar!
Putt
Om honan inte är i skick (framgår inte) för att föda upp en kull till direkt och de dessutom inte är planerade hade jag tagit bort dem, om de blir några. Jag vill inte slita på mina honor "i onödan" och att ge di tar ändå rätt mycket på krafterna.
Är hon i skick och klarade den förra kullen bra så går det såklart att låta henne ha kvar dem, men jag hade tagit bort dem :-)
Tack för svar! Förlåt om jag var oklar, förra (och första) kullen gick utmärkt! Har dock märkt att honan börjar bli ovanligt trött! Jade tänkt henne låta vila efter kullen … Hursomhelst, ska kastrera kaninhanen!