Färg? Kanel? Beige?
Testar här med… Vilken färg? kan lilla Vega vara? Viltgul? Kanel? Beige? Har fått alla möjliga svar! 😛
Mamman är gul/svart japan (vilt och wienertecknad). Hennes föräldrar är isabella och vitblåögd.
Pappan är isabella. Hans föräldrar är isabella och havana (dock inte 100% säker på havanan).
Här är en bild från idag, 6 veckor gammal:
Här är hon 5 veckor gammal:
Här är hon som 13 dagar gammal:
Jag säger beige av något slag. Tänkte först kanel men den har ju även en svag blå ton (speciellt i ögonen) ser det ut som.
Alltid lite klurigt med fluffiga kaniner.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#2 Ja precis! Åh det är så svårt, haha.. 🤔 Hon har väldigt blågrå ögon, men är annars väldigt orange i färgen, vilket fick mig att tro kanel först. Ögonen tyder ju dock på en blå färg… så beige kanske är mest troligt då?
Fick veta att hon inte kan vara kanel för då skulle ögonen vara helt bruna. Hon ser för brunorange ut för isabella väl?
Jag tycker inte hon ser ut som en kanel och hon är definitivt inte vilt så då är isabella eller beige kvar. Men hon är lite för lite blå för att vara isabella så jag säger nog beige.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Trol beige, hur såg hon ut när hon fick päls typ 1 v ålder? bukens färg?
#6 Bra fråga, har ingen bild på magen men den var ljus i alla fall. Trodde därför hon var viltfärgad. Hon var gulare än syskonen…. Men har ingen bild där hon ligger i boet tyvärr. Kan nog länka dock: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10297748_735212033177609_1823333826593096933_n.jpg Hon är den till höger, den med starkast färg.
Här är en bild från när hon var runt 4 veckor - man ser de blålila (bruna?) partierna bättre.
Hon kan ju ev ändå vara en kanel- men klurigt finns ju ljusa kaneler o mörkare svag o starkare slöja..
#9 det går inte riktigt ihop med hennes ljust blåa ton
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag fick höra att kanel bara har bruna ögon.. Min Vega har ju gråblå 😮
Jo precis 😃har du sett rubinglans?
#13 Hmm… Nej det har jag inte🤔
Hon är nog inte kanel, skulle säga Beige :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman