(K) Burar Akut
Hej, Vi håller på med bygget hos kaninerna där vi kommer bygga 20 två-fackare och stora ute hagar som dom får gräv möjligheter osv. Nu söker jag helst uteburar som kaninerna kan vara i tills bygget är klart funkar också med inneburar . Jag finns i Göteborg kan även tänka mig stå för frakt. helst så billigt som möjliget eftersom det inte är en bur utan en hel del burar har 30 kaniner och några ungar. har fixat några burar men det hjälper inte. Sen behöver jag lite tips? på mått till dom nya 2-fackarna som kommer skruvas fast på vägen i en lagom höj. Söker även en hel del tillbehör!!! Säljer även kaniner vuxna och ungar
Jag har en massa kompostgaller men dom flesta kaninerna som är blandisar kommer igenom dom är inte så stora, vad skall du ha för selar? 2-fackarna ungerfär ska vara 120cm långa men vet inte höjd och bredd än. Hade tänkt att Med vänlig hälsning Natalie
2# Det är ju visserligen en nackdel med kompostgaller, men det går ju att sätta extra nät runtom också.
Har en massa H-selar liggandes, kan pm:a bild imorgon 😃
Hälsningar Amanda och kaninerna
#1 vad gör man om det regnar med en sådan bur?
Finns olika storlekar på kompostgaller, en del har mindre hål än andra..
Jag har en dvärgkanin som är riktigt duktig på att rymma, men det kompostgallret med mindre hål har hon inte lyckats ta sig ut ur..
#4 jag däremot ser till att kaninerna har sitt eget hus som är skyddad från regnet. brukar sätta fast ben till huset så det inte ruttnar av fukten.
4# Buren på bilden var inte helt iordning, men på mattan där längs ner så täcker jag över med plats (tex en sopsäck) och även bakom, då finns en skyddad del för regn och vid riktigt dåligt väder så lägger jag på plast på långsidorna och "taket" med.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Har tänkt att 15 st av 2-fackarna ska vara 120x60x60 och 2st av 2-fackarna ska vara 140x60x60 för de honor med ungar sen större burar för de större raserna. sen även stora ute gårdar.