Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 547 ggr
ChillyWilly
0

Lilla älskling

Här kommer en lång tråd, men jag var tvungen att skriva av mig men ville även lägga den i minneslunden. Jag älskar dig Skrutten Gråter 

Min lilla glada kompis finns inte mer. Det har gått ett tag nu sen det hände. I juni åkte vi till veterinären med Skrutten. Han röntgades och vi såg att han hade fått urinsten. För att slippa genomgå en svår operation som ändå kanske inte skulle hjälpa fick han somna in. Ett sådant beslut som jag fick göra den dagen vill jag aldrig göra igen.

Min första kanin dog vid två års ålder, men då utan förvarning. Jag vet inte om det sättet att dö på är bättre, då ägaren slipper fatta ett så hemskt bestlut. Jag känner bara att jag har gjort fel. Att jag bestämde ifall min vän skulle leva eller dö. Jag mådde dåligt då vid tillfället, men mår lika dåligt nu. Jag tänker, jag hade  ju inte en hel uppfödning av kaniner, jag hade bara en….en som var min bästa vän. På morgonen sa jag alltid till honom " Hej! Vi ses sen!" Aldrig hej då. Det fanns inte. På kvällen var det heller aldrig hej då, bara "Hej, vi ses i morgon"

Jag saknar min lilla vän så mycket. Jag kan fortfarande inte förstå att han inte finns hos mig. Detta får det att låta som om det vore en människa, men jag älskade honom så mycket. Vi var bästa kompisar. Min lilla kaninkompis betydde så mycket.

Det jobbiga var ju att samma dag som det hemska inträffade skulle jag och mina föräldrar till Paris. Vi var hos veterinären åtta på morgonen, och skulle sedan åka hemifrån ett. Jag ville inte åka. Men det kunde vara bra att koppla bort det ett tag. Men jag grät varje natt i Paris. 

Jag funderade mycket på att skaffa en kull. Då med Skrutten som pappa. Han hade blivit super. Om han liksom hade sina ungar skulle de ha en del av honom inom sig. Och kanske skulle det då bli lättare för mig den dagen då han skulle försvinna, att en del av honom än fanns kvar. Men så blev det ju inte.

Kände bara för att skriva det här. Jag vet inte vem jag kan vända mig till. Mina föräldrar antar väl att jag har slutat tänka på det. Men det har jag inte. Och samtidigt som jag vill ha en kanin så vill jag det inte. Jag antar att jag bara vill ha tillbaka Skrutten. Kanske kan ni ge mig råd, ni som kanske har hamnat i samma situation som jag. Allt är bara jobbigt nu. Jag har inte berättat det här för alla mina kompisar än. Har inte orkat med det. Och varken har de eller har haft något djur heller, så jag vet inte om de skulle förstå.

----Hjälp mig----

Lippo
0

Usch vad tråkigt :( Vet hur det känns att förlora någon man älskar mer än allt annat :/ Min förra kanin rymde (antar att han dog sen) och det var på nårsafton och allt :'(

Men jag vet att du kanske aldrig kommer älska någon lika mycket som Skrutten men om du skaffade en ny kanin och började om så kanske det skulle kännas bättre? Du kommer ju kanske sakna din förra kanin men om du köper en ny så kanske du skulle tänka mindre på det? Om du nu vill ha en ny så att säga.

Ett tips? är ju också att du kan göra som ett collage med en massa kort på honom i tex photoshop och sen skriva ner alla bra stunder du haft med honom eller bara skriva lite om honom och hänga upp det på väggen :)

ChillyWilly
0

#1 Det är väl det att man kopplar saker som den nya kaninen gör med vad den förra kaninen gjorde. Kanske blir det lite jobbigt då, men det lär man ju komma över med tiden. Va bra tips? du hade, jag håller faktiskt på med att rita en bild av Skrutten. Ska sätta upp den när den är klar. Tack för din omtanke.

KvirrZ
0

Vad jobbigt :'( Förstår att du känner dig ledsen, jag förlorade min älskade Busan 14/2 i år då hon bröt benet och fick avlivas. Men jag kännde verkligen att det var det bästa för henne. Hon var 6 år och hade antagligen aldrig klarat operationen och om hon gjort det så skulle hon kanske aldig kunna skutta igen. :'(

Det är vrkligen alltid tufft att mista ett djur, en del av en själv. *tröstkramar*

- Mvh Emma

Lippo
0

#2 Jo, i och för sig så kanske det blir så.. Lägga in bilden här sen när du är klar? :) Så lite så 'tröstkramar'