Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1608 ggr
SagaoAlfred
0

Elsa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som nog ni flesta vet nu så fick jag hem en liten Elsa igår.
Eller.. liten å liten. Hon är större än både Saga å Alfred :D

Hon är med ungar, men har ännu inte börjat boa.
Vi trooor att hon parades för tre veckor sedan ungefär.
Å så är hon ju aggressiv, har varit det mot mina grannar (som rådde om Elsa först) å nu idag även mot mig.
Någon som har något tips? på vad jag kan göra?

Linus_sotis
0

jag känner inte igen beteendet men de är kanske nån annan som vet

callo
0

Fortsätt som du gör så går de antagligen över ngn dag efetr förlossningen..de ju bara ca. en vecka kvar, nästan alla blir så då. Så nog inget att oroa sig över.

[Niike]
0

Hon är ju för söt! Vem är pappan då?;) Fortsätt pyssla om henne med tänk på att inte vara hos henne fööör mycket, måste ju vila upp sig nu innan förlossningen!:)

Theresze
0

Honor kan vara dt när dom har ungar Min kanin sessan brukar vara dt när hon är med ungar men jag bara fortsätter att klappa henne som jag brukar göra när hon inte är  med ungar:)

twinnie
0

Ignorera hur hon beter sig! Klappa henne som vanligt och strunta totalt i om hon försöker attackera ^^

SagaoAlfred
0

Åh. Okej. Jag gör mitt bästa..
Men, det är svårt att ignorera, jag blir ju rädd eftersom jag inte känner henne så väl alls. Men idag då hon gjorde det fortsatte jag sitta kvar å mata å klappa henne iaf! :)

SagaoAlfred
0

Fortfarande inga ungar, men hon kommer nog få dom när som helst. Hon är jättejätteslö å ligger bara ner hela tiden..
Men jag är fortfarande orolig över att hon inte har börjat boa!
Finns det vissa som gör det samma dag kanske?

twinnie
0

Kaniner går dräktiga en månad. Hon har en hel vecka på sig :)

SagaoAlfred
0

Ja, jag vet att dom är dräktiga i en månad! :)
Men eftersom mina kära grannbarn inte kommer ihåg exakt när hon parades, men att det är för ungefär 3 veckor sedan, så kan hon ju få vilken dag som helst! :D
Jag hoppas hon börjar boa rätt snart iaf. Vill inte att ungarna ska frysa ihjäl när dom föds ju! :)

Har suttit uppe å gosat å pratat en massa med hon nu..
Jag tror hon börjat känna igen min röst nu å så, för direkt då jag kommer in i rumet å säger "Heeej gumman" eller nått, så ställer hon sig upp vid burdörren å blir jätteglad. Sen lägger hon sig ner så att jag kan ligga å klia/klappa henne! :) Såå söt!

Jag vet att det ser ut som att buren är jättestökig, men hon lixom gräver omkring med allt spån å hö heela tiden, så det blir såhär. Haha.

Jojsan
0

mina kaniner grävde oxå omkring i spånet när de var dräktiga ^^ och båda mina byggde bo några timmar innan ungarna kom.. så de kan börja sent :)

SagaoAlfred
0

Mimmi (Nova.Caspian) kom precis hit å jag skulle gå upp å visa Elsa, då upptäckte vi att hon håller på att boa! Sååå söt! :D

KvirrZ
0

#11 Vad kul! :D

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Hon har värkar tror vi! Åh så späääännande! tänk om det är kaninbebisar här inatt! Wio! :D
Nu ska vi ut å hoppa med dom andra kaninerna, men kommer in med jämna mellanrum för att se om nån bebis kommit :D
Skriver här sedan! ^^

KvirrZ
0

#13 Det måste du göra ^^

- Mvh Emma

ciss
0

#13: Oh så spännande!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

johanna_loveAnimals93
0

Vad spännande! :D Lycka till med de eventuella bebisarna och med Elsa! ;)

SaraB
0

#13, vad kul! :D:D

[Quellii]
0

#13 Vad spännande! :D

Flippa
0

Har du bild på boet :) ? Spännande!

SagaoAlfred
0

Jag vill inte störa alltför mkt, så jag har inte tagit någon bild ännu. Hon håller fortfarande på att boa å sådär.
Har suttit uppe nu å pratat med Mimmi å Erika, å då låg hon ner å jag låg å kliade å klappade henne på huvudet! :)
Knäppte en bild då, men lägger in den sedan!

Dior_94
0

#13 åå så spännande! :)

SagaoAlfred
0

man ser typ inte, men här är två nytagna bilder..
fast blixten gör så att man inte ser boet, utan det ser mest bara ut som att är en massa hö. haha.

SagaoAlfred
0

magen är verkligen jättestor :D

Flippa
0

#23 Vilken tjockis!

ciss
0

Är detta boet?

www.frihetenskaniner.se

SagaoAlfred
0

#25 japp, fast mer mot hörnet lixom ^^
där går det som runt :P

SagaoAlfred
0

Hon har fixat mer med boet nu å sådär, å det ser helt klart ut.
Dock inget hår där ännu! :O
Å inga ungar än. Ska på jobb nu å kommer hem runt 16-tiden. Jag hör av mig då ifall någon unge kommit!

[Eichan]
0

Så söt hon är! :)

Fortsätt träna som dom andra har sagt.. Om du är rädd för att hon ska bitas och så så kan du ju ha en handuk om handen… Det funkade på Sea, och jag använde samma handuk hela tiden, som senare blev hennes snuttefilt :)

[Niike]
0

Gud så söt hon är! Spännande spännande .. Hoppas det kommer några ungar under dagen. Ta av sig hår kan de göra 10 minuter innan förlossningen så det behöver du inte oroa dig för skulle jag tro. ^^ :)

SagaoAlfred
0

Fortfarande inga ungar!
Å både igår å idag har hon varit jättesnäll..
Hon var ju snäll första dagen jag hade henne, sen var hon sur en dag, å sen har hon varit snäll igen. Hon kanske hade en dålig dag bara.. kanske hade ont å sådär.
Har jobbat nu hela dagen, men direkt när jag kom hem sprang jag ju upp för att kolla om det var ungar, å då låg hon ner, men då jag kom in i rummet å började prata med hon så ställde hon sig glatt upp å ställde sig vid burdörren å väntade på att jag skulle öppna å börja kela med hon! :)
Imorse gjorde hon likadant. Ser mkt piggare ut idag.. Hms.. kanske tar nån dag till innan hon får ungarna då!
Spännande är det! ^^,

Funderar på att sätta mig ute i solstolen med henne en stund, tycker synd om henne som får vara inne i en bur, när mina andra kaniner får vara ute å skutta å hålla på. Vill dock inte he ner hon i uteburen, ifall det skulle bli för jobbigt för hon eller hon skulle börja föda typ..
Ska äta mat nu, sen gå upp igen. Går kaaanske ut då också en stund ifall hon verkar gosig! :)

Jojsan
0

ungarna kommer säkert snart ;)

KajsaM
0

Vilken tjockis :D *håller tummarna*

[Niike]
0

Det kan faktigst vara bra för dräktiga kaniner att få röra på sig. :) Vissa honor får lätt "igång födseln" om de får springa lite^^

twinnie
0

Men hon har ju fortfarande 1 vecka kvar? Om hon parades för 3 veckor sedan menar jag.

SagaoAlfred
0

#34 Tyvärr vet inte grannbarnen när hon parades exakt, men att det var för ungefär 3 veckor sedan. Men dom kom på igår att det lika gärna kan vara 4 veckor sedan nu..

Det satt fast en massa spån i pälsen på henne, så jag kände att jag var tvungen att ta bort henne å borsta bort. Å eftersom hon var så glad å pigg lixom, så gjorde jag det. Hon är sååå underbar. Låg bara å vilade i min famn då jag låg å borstade henne, sen satte jag mig ute med henne å hon var hur busig å söt som helst.

Här kommer lite nya bilder ifall ni vill se ;)
Å ignorera gärna min fula kropp på bilderna! :P

SagaoAlfred
0

hon är så fin!

SagaoAlfred
0

<3

SagaoAlfred
0

<3

SagaoAlfred
0

alltså. åh. hon är sååå söt å fluffig!

SagaoAlfred
0

finaste!

SagaoAlfred
0

haha! sista bilden för nu ;)
mina kaniner verkar alltid ha förmågan att räcka ut tungan på kort!

ciss
0

Åh vad vacker hon är!

www.frihetenskaniner.se

Jojsan
0

så söt :) är hon en fuch? tänkte, hon är ju så fluffig ^^

SagaoAlfred
0

Då hon är köpt som vuxen från en djuraffär har jag ingen aning om vad hon är. Men jag har kommit fram till att hon nästan måste vara en blandning mellan dvägvädur å fuch, just eftersom hon är fluffig som du säger ^^

KvirrZ
0

Otroligt vacker! :)

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

#45 tack så mkt! :)

SagaoAlfred
0

HON FÖDER NU TROR JAG!

twinnie
0

Då är hon ju Dvärgvädur Fuchs :)

#47 OJ! :D:D uppdatera oss när du vet mer :D:D:D

SagaoAlfred
0

alltså.. jag pratade nu med mimmi i telefon, å skulle upp å släcka i rummet där hon är bara.. då låg hon jättekonstigt, å så lixom.. med munnen lite öppen å låg bara å kollade uppåt lixom.. så då reagerade jag å gick fram, då skakar benet som är uppåt lixom.. :O
jag är så rädd att nått går fel eller nått!
tänkte gå å sova nu egentligen, men måste hålla mig vaken!
ska vänta i en kvart å sen gå upp å kolla om nått hänt!

twinnie
0

Låt henne vara ifred tycker jag. Om du måste kolla så var försiktig! Hon har ju precis kommit till ett nytt hem och ska föda.. Tror att hon är ganska stressad redan nu.

SagaoAlfred
0

Jaa. Det var därför jag gick ur rummet på direkten! :)
Fast hon verkar inte alls må dåligt av flytten, hon verkar ju istället må mkt bättre utav den. Men jag förstår hur du menar :)

SagaoAlfred
0

JAG KAN INTE SOVA!
ska dock försöka nu!

elsa ligger å typ kisar med ögonen, å andas jättejättemkt med öppen mun å nosen är helt blöt :( jag är så orolig för att nått ska gå fel! dock jag ju ändå inte göra nånting just nu så jag ska försöka sova!
klappade henne på huvudet å öronen å sånt, torkade bort vid nosen, gav henne en puss på huvudet å önskade lycka till! :D
haha. känns så fånigt att vara sååå nervös, när jag bara känt hon i ett par dagar ändå.. men jag är så rädd att nått ska gå fel så hon ska dö eller nått.
aja. gud vad jag babblar. sorry girls! ^^

godnatt!

bilden är tagen runt åtta tiden nu ikväll ;D
å nu ligger hon å föder. helt obegripligt egentligen ^^

SagaoAlfred
0

en bild till på hon! aaw. ingenting får hända hon :/

nä. nu äre GODNATT! :D

callo
0

Hon e så himla lik min Acki ibland!:O..hoppas allt går bra! vilket det säkert gör! förstår inte hur du kan sova, ja hade varit för nyfiken ;P

lill-jarven
0

Hoppas allt går bra! Jag håller tummar och tår och Hubbe har ett fast grepp om tassen ;)

SagaoAlfred
0

5 små bebbar är födda! :D :D
Vaknade nyss å gick upp, å då låg det 5 st där i boet.
En är dock mkt mindre än de andra, men alla andas å så iaf.. vill inte peta eller nånting alls, så jag har lixom inte "kollat igenom dom" men dom är ju ändå så små just nu så!

Hon håller fortfarande på att ta bort hår å sånt, så jag hoppas hon ligger lite mer på ungarna också å så.. tror ni att dom kan frysa ihjäl annars?
Det är ungen längst till vänster som är mkt mkt mindre än dom andra, fast det syns inte så väl på bilden..

Mysofi
0

Åhhh, vad kul!! Och vad skönt att allt gick bra! :D

SagaoAlfred
0

Jaa! Å jag var rädd att Elsa skulle vara sur å jättebeskyddande nu, men när jag kom upp höll hon på att ta bort päls å så, så jag gick bara försiktigt fram till buren å kollade på boet..
När Elsa såg mig så hoppade hon fram till öppningen på buren som vanligt å ville att jag skulle gosa med hon, så det gjorde jag ju såklart.. efter ett tag så skuttade hon iväg å la sig, å jag skulle fylla på mat å greja, å jag fick hålla på hur mkt jag ville. Å då var ju ändå min hand vid boet nästan hela tiden, dock rörde jag det aldrig. Men ja, det känns skönt för då vet jag att jag kanske kan hålla på med ungarna sen, även när dom är så små, utan att hon bryr sig. Typ kolla igenom dom å sådär.. när dom blivit några dagar gamla! :)
Nu ser ju ändå alla ut som små russin med öron typ..

ciss
0

Åh, vad roligt! Skönt att allt gick bra. Bor Elsa inomhus? Då är risken inte alltför stor att de fryser ihjäl i alla fall ..

www.frihetenskaniner.se

SagaoAlfred
0

Ja, det gör hon. I ett varmt rum där solen ofta lyser, dock inte direkt på buren men in i rummet iaf! :) Så det är alltid jättevarmt i det där rummet..
Men eftersom hon fortfarande håller på att ta bort päls kan hon ju mkt väl lägga dit mer päls allt eftersom! ^^
Har bara suttit å tittat på dom nu, å dom är redan söta. Eller.. egentligen rätt fula men alla rör på sig å puttar omkring med nosen. Haha! :D
Nu ska jag äta frukost! =) Bajbaaj!

ciss
0

Haha ;)

www.frihetenskaniner.se

SagaoAlfred
0

Nu har hon lagt en massa hår å sånt över boet också, så nu behöver jag inte längre oroa mig för det ;)
Jag VET att jag oroar mig för allt.. men äh :P

ciss
0

Hihi :)
Hur mår Elsa då?

www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

VAD ROLIGT :D:D Grattis!

Roligt med små bäbisar :D Hur ser pappan ut? Puss Elsa ifrån mig på nosen :)

senna
0

oh så roligt! :D
GRATTIS! :D

SagaoAlfred
0

Tack så mkt! Jag ska pussa Elsa från dig Kajsa :D
Här är en bild på pappan:

KajsaM
0

Vilken sötnos :) Sedan vill vi att du BOMBAR oss med kaninungar bilder :D:D

SagaoAlfred
0

Haha! Ja ni, det lär jag ju göra ;)
Jag fotar ju redan minst typ 10 kort per dag på kaninerna jag har nu, tänk då när jag har kaninbebisar ;)
Här är boet nu iaf.. å jag som var orolig för att det inte var nått hår där imorse ;)

KajsaM
0

Haha, jadu det behöver du inte oroa dig för ;)

Lans
0

Gu va fin hon är (: hoppas det går bra med ungarna å så (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

SagaoAlfred
0

Tack så mkt :D Hon ligger å sover uppe nu, å det rörs i boet hela tiden :)
Ska in på jobb nu, å sen käka pizza med kompisar å så.. men jag hör av mig ikväll igen ;)

KajsaM
0

Hehe, gör det :)

[Niike]
0

Gud så kul! Grattis! Vilket fint bo hon har gjort :)

Maliceangel
0

Kaninungar som föds utomhus klarar av kyla ända ner till 16 - om inte mer. Då mammans päls värmer mycket. Men då är det viktigt att man inte rör boet eller ungarna över huve taget då pälsen som mamman "lindat" om dom kan försvinna och risken blir då större att dom fryser ihjäl.

Och eftersom att det är sensommar och dom är inomhus behöver du inte oroa dej överhuvetaget =D

callo
0

Tänkte eftersom det inte är ngt hus med kant eller så kommer nog dem komma utanför boet lite då o då den första tiden, även fast dte är varmt i rummet behöver dem den där pälsen över sig. Så du håller uppkik över de men de har du nog redan tänkt på:P lycka till me dem!

Maliceangel
0

Jo, men kaniner trivs som bäst i kalla klimat. Och ungarna kommer inte att frysa ihjäl inomhus..

lill-jarven
0

Ååh grattis! :D Vad skönt att allt gick bra!

Jojsan
0

grattis så kul :D som sagt vill vi se massa bilder sen ;D

SaraB
0

GRATTIS!
Ska du behålla ngn unge? :)
Hoppas att allt går bra!
Lyckokramar från Sara, Molly & Mimmi

KvirrZ
0

Ååååh vad kuul!! :D:D
Så fina! Och vad kul att hon är snäll och trevlig mot dig :D
Hur mår hon nu då? :)

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Kom nyss hem å då tog jag upp allihop för att kolla så alla levde å såg bra ut, å dom var rejält hoppiga. Men sååå söta.
5 st blev det =)
Allt går jättebra å Elsa är hur snäll som helst! :)

Jo, dom är redan väldigt hoppiga å rörliga, så jag kommer att hålla utkik efter dom ;)

SaraB
0

#81, ska du behålla ngn? :)

ciss
0

#82: Undrar samma.

www.frihetenskaniner.se

SagaoAlfred
0

Nej, det ska jag inte.
Eller, jag ska försöka att inte göra det, men det skulle inte förvåna mig ifall jag kärar ner mig i någon å behåller den..
Kommer inte ha hjärta att sälja alla säkert. Men mina grannar ska ta en, två eller tre st så då får jag ju hålla på mkt med dom iaf så :D Å så ska en utav mina bästa kompisar ta en så! ^^

SagaoAlfred
0

Ungarna växer å mår bra ifall ni undrar ;)
Jag behöver hjälp med namn sedan..
Jag vill ha något slags tema lixom.. å är väldigt inne på disney.
Eller så vill jag ha så att alla ungarna börjar på samma bokstav..
Någon som vet några bra namn? ;D

Två av ungarna verkar bli mörka, å dom andra ljusa..
Fast det är ju väldigt svårt att säga redan. Men ja..
Det ser ut så just nu iaf ;D

SagaoAlfred
0

dom två minsta bebisarna! <3

SagaoAlfred
0

minstingen i min hand <3

KvirrZ
0

Naaaw :D

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Jag håller lixom inte på med dom å sådär, ifall det verkar som så :P Men jag tar upp alla 5 en gång per dag, för att kolla så att alla ser ut att må bra å sådär! :)

Maliceangel
0

Men så söta!

DISNEY : Pluto, Miko, Ratcliffe, Bianca, Nakoma, Musse, Kalle, Nala .. Finns ju hur många som helst :)

malinroth
0

naaw så söta! ^^ den mörkare i #86 var riktigt lik en liten flodhäst ^^

SagaoAlfred
0

haha! jag vet.. jag kallar dom två mörkare för flodhästar, å dom andra för grisar :D

jag älskar namnet lala, å är nästan helt säker på att en ska heta det iaf.. eller. jag får se :D

SagaoAlfred
0

bebisarna växer å växer <3
mellan den minsta å största så skiljer det jättemkt. haha!
kolla den längst till höger. tjockis!

SagaoAlfred
0

<3

KvirrZ
0

Naaaaaaaaw :D<3

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Ja, dom är underbara (:

lill-jarven
0

Ååh vad söta ^^

malinroth
0

Åh vad sööta! vill ha!

SagaoAlfred
0

#98 du får gärnaaaa köpa/få en unge utav mig om två månader, ifall du vill? ;D
så kan vi ta träffen hos mimmi då samtidigt.. haha :D

malinroth
0

#99 ojojoj du ska ju inte säga sådär ju! nu blir jag ju alldeles sugen :P Men jag har inte bestämt mig riktigt än om jag ska köpa en till (har velat det ett tag) och isåfall måste jag fundera om vad det är jag vill ha dvs renras/blanras/vilken sorts ras…, hade egentligen inte tänkt mig nåt vädursaktigt, men ja det är absolut ingen omöjlighet, ska tänka på saken! Måste höra här hemma med mina roomiesar vad dom säger :P Malin är nog inga problem men Sofi kan behöva lite övertalning ;)

Vad är dina köpare som du ar hittils intresserade av för kön? jag e mest intresserad av en hona…men det är inte omöjligt att jag skulle kunna ta en hane, men ja det får vi väl se..måste som sagt fundera…

SagaoAlfred
0

#100 Hon som egentligen rår om Elsa, eller som hade hon innan å så ska behålla en eller två ungar, å hon vet inte än vilka kön hon är sugen på. En utav mina kompisar är också sugen på en, är dock inte helt säker ännu på att hon kan ta en, men antagligen, å hon vet bara att hon vill ha en som är lite mörk. Kön spelar ingen roll för henne!
Så när du har bestämt dig ifall du vill ha en eller inte, å så, så kan jag paxa en hona till dig ifall det är det du vill ha :D

SagaoAlfred
0

Ungarna har börjat krypa ut ur boet HELA tiden nu..
Någon som vet vad jag kan göra för att dom ska ligga kvar? :P

sputtnick_plexus
0

har inget tips? om beteendet , hoppas nån kan hjälpa dig!

Ellen95
0

GUD så sööta ungar<3

SagaoAlfred
0

#103 jag vet inte vilkens beteende du menar, men ifall det är elsas så är det helt bra nu sen hon födde ungarna ;D

#104 hihi.. jaa. dom är helt underbara :D

malinroth
0

Åh nu blev jag jättesugen, kommer säkert bli superfina kaniner som vuxna (även ungar såklart med det är väl alla :P). Måste försöka övertala Sofi och lösa det hur jag kan ha dom när jag e uppe i Kiruna bara :)

malinroth
0

Oj shit, hon var inte svårövertalad :D "en kanin mer eller mindre spelar väl ingen roll så länge jag slipper trampa i kiss och bajs ;) ) var hennes svar :O Du kan paxa en hona till mig om det inte är för sent :D

SagaoAlfred
0

Åh :D Va roligt! Å nej, det är absolut inte försent! :D Du får hålla utkik här i tråden å så då, för det kommer garanterat komma fler bilder. Tar upp dem ungefär varannan dag så ^^

KvirrZ
0

Vad kul att du ska ha en Malin :D

- Mvh Emma

malinroth
0

Åh jättekul! Jag blir ju alldeles glad ju :) Ska snart ut och fira ;) Lätt att jag ska hålla koll efter bilder ;) Åh vad Nice :)))

ciss
0

Gud vad roligt Malin & Ida! Så kul att Malin ska få en av ungarna. Hur långt är det mellan er?  Bor ni nära varandra?

Ungarna är HUR charmiga som helst <333

www.frihetenskaniner.se

lill-jarven
0

Grymt kul att Malin kanske ska få hem en! :D Måste säga att jag blev väldigt glatt överraskad av Sofis svar "en kanin mer eller mindre.." Nu finns det inget som stoppar mig heller ;) Haha

Ska bli kul att se hur dom växer och frodas, hoppas det finns en fin liten tjejkompis till Lilo

malinroth
0

#111 aa det ska bli hur kul som hellst :) Jag bor ju i Ume och hn i Övik..det är bara 11 mil mellan :) liite närmare än mellan skellefteå och umeå :) Nu blir det bara den här jobbiga väntan förstås! men jag har gott om tid att planera och fixa det är ju bra förståss :D

Hoppas på att tjejjerna ska gå att ha ihop såsmåning om men det är asolut inget jag räknar med det får bli som det blir :) Har iaf plats att ha burarna på varandra blir perfekt! Så har jag ju hela rummet som de får springa i och 16 kompostgaller att bygga hagar med och så så det blir perfa!! :D

SagaoAlfred
0

Åh, ja! Jättebra :D
Men Malin å Malin, när skulle ni till Mimmi?
Ifall det blir tidigare än om två månader, hur gör vi då? :)
Jag kommer garanterat fota en massa å sådär iaf, det behöver ni inte vara oroliga över.
Eftersom jag tar upp dom nu varannan dag å kollar till dem, å inte gjorde det igår måste jag göra det idag. Jag kan försöka fota dem 1 & 1 då, så man ser alla 5 lixom :)

SagaoAlfred
0

Förresten Malin, jag ska döpa ungarna inom Disney. Så du kan ju själv få bestämma namn på din lilla :) Så tänk ut nått passande namn å meddela mig sen :P

SagaoAlfred
0

har fotat min min systemkamera förut, men såg nu att när jag fotade dom sist så fanns detta kortet på min digitalkamera. kommer inte ihåg om det är jag eller erika som fotat, men ändå :)

SagaoAlfred
0

skulle ju som sagt var försöka fota dom idag, å det var ju lättare sagt än gjort. dom kryper omkring nu för fullt så det går nästan inte :P bara när jag har dom i handen! ^^,
men här ser ni vilka färger dom är å så iaf :)
längtar till sen då man ser om några kanske blir lite fläckiga typ å så!

malinroth
0

#114 Isåfall kommer jag bara och hämtar den när det är dax! Inga problem! Gillar att köra ;)

#115 har tänkt lite på det där hade nästan vart lite kul att döpa den till Stitch XD

KvirrZ
0

#118 haha, Lilo och Stitch xD

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

#118 Åh, okej :D Stitch har jag faktiskt funderat på att namnge en utav ungarna, så det blir ju skitbra :) Haha! =)
Jag har funderat på att ta 100 kr för ungarna, men jag får se.. Annars kanske du kan få en gratis. Har inte helt bestämt mig ännu. Vad har du för pellets till dina Lilo nu? Ifall du har annat än vad jag har får du självklart med en foderpåse :)

KajsaM
0

Vad dom växer :D Vad roligt Malin :) Lycka till ida!

Mimmiih
0

#41 -   Leeskiig!  ;)

malinroth
0

#120 haha nice ;) jag ger lilo Lottie, men har lite lösvikt också som jag brukar blanda i för att bli av med det :) Klart jag kan betala för skrutten! absolut!!

#122 Hon är ju het ;)

SagaoAlfred
0

Åh, jag ger också Elsa lottie å ungarna kommer också få det.
Har Stampe till mina andra, men då Elsa var van vid lottie å eftersom flytten å ungarna å allt annat så vill jag inte byta pellets till dom redan nu..
Funderar på att sälja ungarna för 150 kr st, å då får man med foderpåse. Men vi får se ;)

#122 Haha. Hon är snygg juuuu :P

malinroth
0

OK :D det blir nog super :)

SagaoAlfred
0

eftersom inläggen jag skrev förut verkar ha försvunnit, gör jag ett nytt försök nu :P

en vecka gamla idag <3

SagaoAlfred
0

allt gick så segt, så jag gjorde ett kollage istället :)

små små sötnosar <3

KvirrZ
0

Aaaaw :D<3

- Mvh Emma

annaforsgren
0

jag vill ju också ha kaninungarXD du suktar mej:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

SagaoAlfred
0

#129 Hihi.. jaa.. det är underbart :D

Flippa
0

har du mer bilder ? :D

SagaoAlfred
0

Jag har inte fotat ungarna idag. Inte ens hållt i dem. Vill inte störa dem allt för mkt :)
Men här kommer en alledes nytagen bild på mamma Elsa :)

SagaoAlfred
0

Å Elsa igen :D

Tina-A
0

Myyyyyyyys :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Eazyy
0

Guud vad sööta <33

SagaoAlfred
0

Ja, dom är helt fantastiska :)
Fick lov att gå in å titta på de små iaf, kan inte hålla mig :)

KvirrZ
0

Söötisar :D

- Mvh Emma

malinroth
0

naaw ^^ Jag säger bara det , Det kommer är låånga dagar av väntande här…tur att man har fullt upp med insparken och snart örjat plugget och så men man hinner längta ganska så mycket mellan varven! ;)

SagaoAlfred
0

Haha! Jaa :D Men bara 6.5 veckor kvar typ nu ju :D
Gosh vad jag kommer att sakna dem sen då!

SagaoAlfred
0

Bebisarna växer fortfarande, å har börjat kisa lite med ögonen!
Imorgon eller om några dagar har de nog öppnat dom helt :) Sååå söta! Kommer bli riktigt riktigt svårt att göra sig av med dem sen, har ju redan sån kärlek till dom små!

SagaoAlfred
0

<3

SagaoAlfred
0

<3

Denna kommentar har tagits bort.
SagaoAlfred
0

<3

KvirrZ
0

Så himla söta!

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

dom är så vackra (: hihi!

KvirrZ
0

<3

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Hihi! Jag å skuttarna tackar! :) <3

KvirrZ
0

#148 Pussa dom från mig :D<3

- Mvh Emma

[Caroline92]
0

Hehe…e det bara jag som tycker att kaninungar e fula när dom föds? =P Jag tycker dom blir söta efter en vecka eller två :P Marsvin däremot..dom föds fullt utvecklade :P men smaken e som baken antar jag :P Men på dom senast korten e dom ju huur söta som heeeelst =D <3

malinroth
0

sööööööta!

Eazyy
0

Naaaww! <3333

Stravaganza
0

Oh, vad söt hon är! :O

flisan93
0

vilken sött ruffig sak:):)

KvirrZ
0

#150 jag tycker de är söta från början :D Små flodhästar<3

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Haha! Jag tycker också att dom är söta redan från början, men ja, självklart mkt sötare nu än för en vecka sen!
Nu har dom öppnat ögonen också! :)

KvirrZ
0

#156 Naaw<3 :D

- Mvh Emma

malinroth
0

#156 åhh vad söööt!! :D pluttisar!

SagaoAlfred
0

Hihi! Jaa (: Svårt dock att fota, eftersom jag inte vill använda blixt så att dom blir rädda eller så! :)

SagaoAlfred
0

min lilla favorit å som jag antagligen ska behålla, beroende på kön!

SagaoAlfred
0

puss på bebis <3

KvirrZ
0

Aww vad söt :D

- Mvh Emma

Tina-A
0

Dom är underbara!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Clariiz
0

naaw vad söta! Gud vad jag vill ha en av dom! :P Dom var otrligt vackra! OCh shit vikken snygging Elsa är! Sjukt vacker!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

malinroth
0

läääängtar! vill också pussa! :P

lill-jarven
0

Åååh nu börjar dom bli riktigt söta ^^ spec #141

annaforsgren
0

jättegulliga:D

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

Så sött med bebisar :D

- Mvh Emma

denisesalomonsson
0

Gud va fin kanin, vart kan ma få tag på så fina x'D

SagaoAlfred
0

#169 Ifall du menar mamman så är hon från en djuraffär i örnsköldsvik ;)
Ifall du menar någon unge så finns dom här i örnsköldsvik. Till salu om 6 veckor typ! :)

SagaoAlfred
0

Ungen som jag ska behålla. H*n är helt fantastisk.
Eller, det är dom allihopa, såklart. Jag vettetusan hur jag ska klara av att lämna ifrån mig dom sen!

SagaoAlfred
0

Haha! Dom är så fruktansvärt söta!
Har ju öppnat ögonen och är jättenyfikna!
Dock ser huvudet för stort ut, men dom är söta iaf ;)

ciss
0

#171: Herregud vilken vacker bild! Så mycket känslor & kärlek i den. :')

www.frihetenskaniner.se

lill-jarven
0

Åååh vad skoj det är att få se hur dom växer :) Dom är ju så söta

SagaoAlfred
0

Den tjockaste, så söööt <3
När dom blivit lite äldre har jag tänkt att ta mer "porträtt bilder" på dem, men eftersom jag inte vill använda blixt nu, och dom är så små och rörliga väntar jag tills dom blivit lite äldre :)

KajsaM
0

Gud vad söta, redan ;-)

SagaoAlfred
0

#173 Aw! Tack <3 Jag tycker om h*n så fruktansvärt mkt redan. Jag tycker egentligen att två utav de andra ungarna är sötare, men jag föll totalt för denna lilla skrutt redan på dag 2 typ. Jag har ingen aning om varför egentligen (:

SagaoAlfred
0

#174 Hihi! Jaa :D Om några veckor är en liten hemma hos er ju :)

#176 Tack :D

KvirrZ
0

AAW vad söta :D

- Mvh Emma

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.