Rymt!
Har eran kanin rymt någon gång?
Om ja så skriv gärna vad som hände..

Japp. Min ena kanin Myran sprang rakt mot skogen där vi har rävar & grävlingar. Pappa ropade "Ska Myran vara lös?" Jag skrek "Nej!!!" och pappa lyckades fånga henne ^^
31 så bra:O:D
Jao, tyvärr..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#3 Vad hände?

Nisse har rymt två ggr..
En gång var han i hagen så kom han ut.. då tog det ca ½ timme sen fick vi tag på han.. fast han stanna på tomten hela tiden!!
Andra gången var läskigare.. jag var med en kompis som heter moa.. vi satt i köket och åt mackor.. då kom mamma inspringande och ropade att kaninen var borta…
Det ös regna och det var storm så hela buren hade blåst omkull ( om ni köper en sån bur som finns på djurmagazinet så gör så den blir tyngre för den är ju hur lätt som hälst.. ) Taket går ju att öppna så det hade ju öppnats.. jag fick panik och leta som en galning… Vi leta i en timme, så vände jag mig om så såg jag han vid tvättstugan ( det är ett litet hus ) , han stog under taket där det inte regnade.. Moa fick tag på han.. så nu bor han uppe på altan

oj då! tur att ni hittade honnom
*putt*

Jag har ju Skutten som fortfarande är på rymmen

Hon har pressat sig igenom kompostgallrerna ett par gånger, så ja.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

När jag var på semester så passade våra grannar våra kaniner som var i uteburarna. Helt plöttsligt så ringde pappas mobil och då hade några katter varit vid Lippos bur och ryckt sönder nätet som var påhäftat på buren som pappa hade byggt några dagar innan vi åkte.
Men i alla fall så hade Lippo blivit trött på de där katterna så han stack bakom vårat hus och skuttade av sig lite typ och så la han sig mot huset efter ett tag :)
Som tur var så hade grannen sett alltihopa så han hade ju stoppat in Lippo i hans innebur sen men jag var så rädd när pappa hade berättat för mig och började nog grina för hade aldrig förlåtit mig själv om han hade rymt! :/
nej som tur är :)
Isaac har klämt sig ut ur kompostgallret men han höll sig runt mig på tomten och skuttade lite :)
- Mvh Emma

jag bor ju i lägenhet på tredje våningen , och då hade jag tjoffsen i en rasthage på gården, utan tak. Och då när jag skulle kika ut och titta om tjoffsen var kvar, så var han inte det!, och då blev jag jätterädd så då kutade jag ner där. och då satt han så fint på gräset som om deet inte hade hänt nånting, men då när jag kom s¨å sprang han iväg så jag fick jaga han i några minuter:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#9 Hoppas att ni hittar han