kaninvakt
hej jag undrar om det är någon som skulle vilja ta hand om mina kaniner och tävla dom från den 12 juni till den 2 juli min ena kanin kanske är dräktig ser gärna att dom kommer till samma hem
Secret charm "puffe"
han är en jätte snäll hane på 1 år tävlar regelbundet i hoppning. jag vill gärna att han får bo så han ser andra kaniner hela tiden då han kan bli väldigt deprimerad om han är själv. han bor ute.
han är lätt klassad i båda grenarna med en pinne i krok. han är jättesnäll på banan men blir arg och börjar nafsa om han trasslar in sig. har aldrig startat längd men har hoppat 50cm i höjd.
det som han får med sig är:
transportbur med handdukar, höboll, vattenflaska och matskål
matskål, vattenflaska och vattenskål
hage om inte du har det
tävlingsbok
faktaperm om båda kaninena
pellets, hö och spån ev halm
finns en liten innomhus bur med Hage som kan följa med
2 selar och 2 koppel
Wille, Puffe, Doris
Popcorn Delight "doris"
snäll liten dam på ca 7 månader. hon är ev dräkig så vill gärna att du är van vid kanin Avel och kaninungar. hon vill gärna bo ute i ett hägn eller Hage med tak och botten då hon är lite känslig mot hö. hon är en riktg rymmare så man måste hålla koll på henne hela tiden.
hon tävlar lätt och har inga pinnar hon är lite svår att styra. och om hon inte vill hoppa så kan man inte tvinga henne då lägger hon sig ner och total vägrar.
det som hon får med sig är:
transportbur med handdukar, höboll, vattenflaska och matskål
matskål, vattenflaska och vattenskål
hage om inte du har det
tävlingsbok
faktaperm om båda kaninena
pellets, hö och spån ev halm
hage med tak och så som hon kan bo i
2 selar och 2 koppel
hus till hennes "bur" (puffe får också ett hus)
Wille, Puffe, Doris
länk till min hemsida http://popcornshoppkaniner.weebly.com/
Wille, Puffe, Doris
Vart i landet?
10 mil norr om stockholm i hallstavik men kan ta med dom på vägen till arlanda
Wille, Puffe, Doris
När ska hon få ungar?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
det var 5 dagar sen hon kanske blev parad det var en tjuv kull så är inte säker på att hon är dräktig
Wille, Puffe, Doris
Varför jag frågar är ju för att det inte är så bra att flytta en hona med ungar, menar bara på att det bästa är att hon får vara kvar lite längre hos vakten om nu det blev bebbar. 🙂
Jag skulle kunna tänka mig att vara vakt, bor inte så där jättelångt från dig och om du tar med lämpligt utomhusboende till dom. Men jag har noll intresse av att tävla.
Har alltid behov av hö, så ta med sånt som kompensation.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vad hade du tänkt för ersättning?
,
#7 min mamma kan ta hand om dom men jag vill gärna att dom får tävla eller iaf träna för det har hon inte tid med jag hade tänkt att doris ska få stanna hemma om hon visar tecken på dräcktighet kom på det sen, att det inte är så bra att flytta dom med ungar
#8 vad som hellst spelar ingen roll
Wille, Puffe, Doris