Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2206 ggr
Kaninissssss
4

"Dör snart ändå"

Blir så ledsen och samtidigt arg. Idag frågade jag min gamla Kompis hur de va med hennes kanin bara lite på skoj, som svar fick jag: hon: han är elak och bits oså Jag: håller ni på med han mycket? Hon: nej för han vill vara ensam. Jag: du tror inte att han blir elak och bits för att ni aldrig håller på Med han? Han kanske är ledsen för att han kompis gick bort? (Den rymde?) Hon: nej han vill bara vara ensam för han biter oss. Jag: du tror inte han är sjuk eller nått då? Hon: nej. Ingen tycker han är rolig i familjen ändå. Jag: sälj han då så får han komma till ett annat hem? Hon: nej han kommer ändå dö snart. Gissa om jag blev arg fick hålla tillbaks för att inte bli helt tokig. Om man inte tar hand om sitt djur så ska man f*n inte ha djur!? Dom har även både hund,katt och häst men det går tydligen före? FY :(

[moapetrova]
1

Gud vad irriterad jag blir av att läsa detta! Vissa människor bör inte ha djur.

[Linneamattiasson95]
1

Fy fan! Jag har själv varit med om många idioter till människor! Som inte förstår att även kaniner är djur ! Kan inte du ta hennes kanin?? Klart att kaninen känner sig ensam! Han behöver mer tid och kärlek nu när hans kompis rymt! Klart den bits och är aggressiv om den inte får kärlek! Och vadå dör snart?! Jag har köpt en 7 årig gammal kanin för jag tänker inte att hon "dör snart " ( fan vad grymt!) Utan jag tänkte att jag skulle ge denna tjej kärlek och ömhet dem sista vackra år hon har kvar! Är så tacksam att det är JAG som får vara tillsammans med henne! Visst att man kanske inte vill sälja en gammal kanin utan låta den leva sina sista år hos samma ägare. Det är en fin tanke. Men om man inte har tid eller lust att ta hand om sin kanin så mår den med all säkerhet bättre på ett annat ställe! Och det finns hjälp att få om man själv inte vet hur man får sin kanin att sluta bitas !

[Konstig]
0

Man kan inte bara ta en kanin den måste säljas eller ges bort med tillstånd av ägaren

Kaninissssss
0

#1 #2 Vet hemskt! Kan även tillägga att han aldrig vara ute å skutta:(

[AnimalLover1]
0

#4 Men om ägaren inte vill ha honom hon väl ge bort honom eller sälja, eller du kan väl ta över honom så han någon gång får uppleva glädje de sista åren? Ifall du vill då och om ägaren verkligen inte vill ha kvar honom. För det är inte rätt att göra så… :'(

tlover
0

#5 att sälja nån annans djur är att stjäla (samma som att sälja nått annat dom äger, varesig dom använder det eller inte) och man ska inte säga att folk ska göra olagliga handlingar på nätet (eller nån annan stans).

Däremot kan man ju erbjuda sig att hjälpa till, eller om djuret verkligen missköts anmäla dom men man kan inte bara ta nån annans djur på samma sätt som man inte kan ta någon annan saker, hur mycket el lite dom än används.

l'm back

[Konstig]
0

Tlover jag uppfattade det som att animalover skrev att hon tyckte ägaren kunde sälja sin kanin…

tlover
0

#7 jag trodde det delvis var svar till #2 som tycker att TS ska ta kaninen

l'm back

[Konstig]
0

men du skrev #5 

okej!:P

tlover
0

#9 Ja jag trodde att #5 svarade tex #2

pga "Men om ägaren inte vill ha honom hon väl ge bort honom eller sälja" Jag trodde att "hon" i stycket var TS

l'm back

[Konstig]
0

nu är jag förvirraadddd

SötnosenSantos
0

Jag vill bara svära! Det är så taskigt att jag nästan börjar gråta! hur kan  man göra så? Jag kan klart förstå att kaninen bits!!!😡

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

[AnimalLover1]
0

#6 Jag menade ifall ägaren verkligen inte ville ha kvar den och själv ville sälja kaninen, inte att TS skulle ta och sälja den utan ägarens tillåtelse! Nejnej, det vet jag att man inte får göra..

tlover
0

#13 ok då var det bara ett missförstånd 🙂

l'm back

[Linneamattiasson95]
0

Du har missförstånd här också! Mena inte att ta kaninen . Hallå??? Utan att ägaren säljer eller ger bort kaninen till TS !

[Linneamattiasson95]
0

Läste nu min text låter ju lite konstigt .skrev ju TA men mena såklart att hon får tillåtelse av ägaren ! Att ta hand om kaninen

[Lollo 97]
0

Gud vilken jävla Idiot. (ursäkta mitt språk) Men jag blir så arg. Så ska inte ett djur behöva ha sitt liv.