(S) Dvärgteddy
Äkta dvärgteddy från danska uppfödningen Englefund säljes!
Hon är drygt 7 månader gammal och är av färgen japantecknad gul/svart med wienerteckning som ser ut som en holländarteckning.
Eden är en väldigt framåt och nyfiken tjej, som tyvärr är buraggressiv (det verkar dock som om det börjar bli bättre då hon inte längre morrar åt minsta lilla, men hon har bitit sambon tidigare) och tyvärr har bitit mig i foten oprovocerat utanför buren. Hon säljes eftersom jag var lovad en gosig och jättesnäll kanin, vilket inte riktigt stämmer in på Eden.
Hon ska hamna i ett kaninvant hem som är villiga att ta sig an denna kanin. Jag tror att hon har potential att bli väldigt kelig och snäll i det rätta hemmet, men jag har personligen tyvärr inte tid eller tålamod för en sådan intensiv uppfostran, även om jag väldigt gärna vill ha kvar henne… Tanken var att hon skulle ingå i Avel, men jag vill såklart inte avla på aggressiva djur. Därför ska hon endast bli kelkanin!
Hemmet är det viktiga! Finns i Köpenhamn men kan nog tas till Malmö. 🙂 Övergångsfoder kan man få med.
PM:a gärna vid intresse!
Kan lägga till att hon är köpt av en privatperson och INTE direkt från uppfödaren!