Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1824 ggr
lovemysack
1

Lånar ut hane...

Lägger ut en annons för skojs skull ifall det är någon som eventuellt skulle vilja låna min egenuppfödda hane. Han är endast 1 år men har visat att han bemästrar alla slags hinder och krokbanors svängar och jag tror värkligen att han kommer komma långt. Jusse är en helt otrolig kille. Han gör alltid sitt bästa oavsett om det är jag eller någon annan inlånad förare som hoppar med honom. Han springer på i lagom fart och lixom "studsar" fram lite bebisliknande. Han är en storliten grabb eller hur man ska säga. Hur han tar sig över hindren går knappt och beskriva det är lixom som en bom på marken för honom. Ett maxat msv/svårhindren var väl inget.. ;) Han hoppar med stoor marginal och ändå vet han presis var den sista bommen är och tar inte i mer än vad han behöver. Riktigt cool! :) I buren är han kelig men han har svårt att sitta still. Hans mamma är den snällaste kaninen jag någonsin har träffat på i hela mitt liv och det beteendet har han ärft mest. Pappans bror kunde vara lite kinkig ibland och jag kan inte säga att Jusse har ärvt just detta kinkiga beteendet men han kan bli irreterad om man stör han vid maten. Han är helt underbar men när det kommer mat vill han helst bli lämnad ifred. I helhet tycker jag Jusse är en helt fantastisk kanin och jag skulle absolut inte kunna leva ett liv utan honom.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
1

Namn: A Grey Day In May "Jusse" Färg: Viltblå E: De Vet Inte Du U: Winds Of Vitality Klassad Rakbana: Svår Klassad Krokbana: Svår Klassad Höjdhopp: Ej Elit, 1 Pinne Klassad Längdhopp: Aldrig Startat Släkt med: Elliot, Kasper, Skåningen & Mango (Obesläktad mamma) Kullar: Inga än Uppfödare: (Jag) Merriter: 1:a Vitakraft Cupen 2013 (Lätt) Vann alla rak msv han startade på 0+0 Om det verkar intressant var inte rädd att höra av dig. Jag har sagt nej till många honor som frågat efter Jusse för jag vill att det ska kännas perfekt! Han är speciell och jag vill känna att det är något extra med hona också därför är jag petnoga. Om du är intresserad beskriv gärna honan ordentligt för då har jag mer att kolla på osv.. :) Avgift: 200 kr per levande unge vid 8 veckor. Jusse finns i Dalarna men för rätt flicka kan vi lösa transport. //Moa & Jusse :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jusse :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

VildaVittra
16

Bara för att jag är nyfiken, varför sådan hög avgift när det är honans ägare som riskerar livet på sin kanin samt står för övriga kostnader? Det är ju strax över hälften av vad man får för en unge, så i slutändan går den ägaren back med det priset.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hallons]
3

Håller faktiskt med #3

Svado
8

Dessa hoppkaninsuppfödare o deras fantasipriser 🤪

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Svado
3

Nej nu vad jag elak, men faktiskt så brukar ju hoppkaninsuppfödare ta typ 600-800:- för en kaninunge, o lyckas man få det priset för alla ungar i en kull, då är ju inte 200 per unge så mkt :)

Linnea Adler

lovemysack
2

Nu vart jag lite.. Ää.. Kan inte intresserade höra av sig bara?! En bra hoppkanin ligger på ungefär 600-800 kr. Jag anser inte att honans ägare går back på något sätt då. Jag har en bra hane då ska jag väl kunna ta betalt för att jag lånar ut honom.??? Eller??? #3 ?? Jaha??? Nu vart jag lite irreterad faktiskt.. :/

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2

(Farfar till Jusse har vunnit SM) Är inte Jusses ungar lite värda då?

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Svado
2

Normalt är det annars att man tar priset för en unge i kullen. Du ska inte förutsätta att alla ungar kan säljas för 600:-, speciellt inte då det är blandraskaniner, då kan priset behöva sänkas o ska då en uppfödare sälja ungar o sen ge dig 200:- per unge så blir det inte mycket till vinst.

Tänk om uppfödaren sen inte kan sälja alla ungar utan måste sälja några billigare? Nej, normalt är att man tar priset för EN unge i "språngavgift". :)

Lycka till med din kanin!

Linnea Adler

VildaVittra
3

#7 Vad "trevlig" du var, förlåt att man frågar för att man undrar. Sedan bara för det så har mina ena hunds föräldrar gått som ledarhundar i VM, hon kostade inte mer för det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mickis1994
6

200 kronor per levande unge där man säljer ungen för 600 kronor är ett mycket vanligt och rimligt pris inom hoppvärlden. Det går absolut inte att jämföra hoppkaniner (med duktiga föräldrar) med "vanliga blandraser".

Inga höga kostnader här inte.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Anoki
4

200 kronor är absolut inte mycket för levande unge. Fåtalet bra hoppkaniner (fin stam) säljs för en summa under 600. Får man knappt något för ungarna är det inte ens lönt att låna ut hanen.

lovemysack
1

Tack #11 :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Inlägget är låst för nya kommentarer