bits hon?
hej
nu blir jag lite brydd här min underbara flicka har bitit min sambo i magen blev ett litet mörkrött blåmärke vi sa nej och stoppade in henne i buren.
nu igår var det min tur jag satt och läste i soffan och hon kom och hopade upp och vara nyfiken klappa henne lite men hon var ju som pigg och jag lät henne hoppa runt i soffan sen helt plötsligt känner jag ett par tänder mot min bara handled. det var inte så hårt jag drog ju som undan på en gång och sa nej och in i buren.
varför gör hon så det var samma sak när hon bet sambon vi satt i soffan hon var uppe hos oss hoppat upp helt själv som alltid och aj.
hoppa på att ni ska säga att det bara är för att hon är nyfiken :P
putt
Många människor kallar det ett bett när tänder kommer i kontakt med huden, men det behöver inte alls handla om aggression.
Kaniner både bits och nafsas. Om kaninen biter dig, får du två märken på huden av tänderna som är ett par centimeter isär. Ofta börjar det blöda. Ett nafs börjar sällan blöda, och är mer som ett nyp, och kan lämna ett litet blåmärke. Så det låter som din kanin nafsade både dig och din sambo.
När kaniner nafsar varandra, gör det inte riktigt ont på dem eftersom de gör det på varandras päls. Ett nafs kan bland annat betyda:
- "Akta dig! Släpp fram mig!"
- "Klappa mig!"
- "Släpp ner mig!"
Det är en bra idé att skrika till när kaninen biter eller nafsar dig, så att den förstår att det gör ont.
Hur gammal är hon? Det kan också handla om stigande hormoner, och då kan kastrering fungera.