Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 8627 ggr
[mangaa]
1

Ananas ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hei , jag undrar på kan kaniner äta ananas / Kan man ge ananas till sin kanin ? .. Jag försökade ge Trampe det idag men han ville inte ha .. så jag vet inte , kan jag försöka he in i buret och se imorn om det är borta ? .. eller är det nåt i det som inte är bra ? ;|

Flippa
0

Inte vet jag

[mangaa]
0

putt

johanna_loveAnimals93
0

Vet inte :/ Puttar lite :)

Sotis
1

jag vet faktikst inte. men jag har också en fråga kan kaniner äta melon och nektariner??

malinroth
1

vet inte hur det är med ananas…däremot bör du nog inte lägga in konservburkar till honom, det finns risk att han skär sig…

Frida
0

Ställ inte in hela burken utan ta ut ananasen och lägg i en vanlig skål eller på en liten tallrik. Jag har prövat att ge ananas till mina niner men det åt det inte för att det va för blött. Torkad annanas är däremot mumma för dem.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

lill-jarven
1

Om ananasen ligger i sockerlag ska du inte ge det kaninen. Pröva med färsk ananas istället. :)

#4 Melon & nektariner borde väl inte vara direkt farligt..? Du kan ju pröva och se om det verkar gott.. men ismå mängder såklart :)

[mangaa]
1

Okej tack , nee jag hede inte in en burk till han , på bilden var han inne , det var bara så att jag sku se vad som hände - om han åt eller inte ;p Men jag ska försöka ge honom imorn , han är en liten matgris så jag tror då han kommer äta det ^^

annaforsgren
0

Ge nog inte burkananas

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Kristiansson
0

Jag tycker inte att du ska ge honom ananas =S

elena
0

Små bitar av färsk frukt äter min med glädje. Vindruvor, blåbär, hallon, jordgubbar och en del annat. även melon. Det enda som jag inte ger är äpple, då blir han lite lös i magen.

psyko
0

För hamstar iaf (tänker nu på att de båda är gnagare) så ska de inte äta citrusfrukter!

Skulle nog inte ge sånt till mina kaniner om jag inte var helt säker…

LinaK
0

Det finns torkad ananas i endel djuraffärer, det älskar min kanin.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Mysofi
1

#12 Kaniner är inte gnagare!

psyko
0

# 14 Är dom inte?
Nej jag har faktist hört att de inte är det egentligen…
Men vad är de för sorts djur egentligen om du vet?

Det finns torkad ananas i affärerna här med… Till papegojor kanske?

Aja, tror inte att lite torkad frukt är farligt för kaninen, bara det inte blir för mycket:)

ciss
1

#15: Kaniner är hardjur.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

#12 Annanas är väl ändå inte en citrusfrukt?

twinnie
0

Tycker det är lite föör sött att ge till kanin ^^

Sosso
0

tror man kan ge ananas, men om du är osäker så bör du inte prova.

Milly_94
0

Vet inte

Clariiz
0

JAg tycker inte burkannanas i så fall. Det är ofta väldigt sockrat. Köp då hellre en stor och gör i ornding en bit till honom själv.

Har läst att man inte ska ge citrusfrukt till kaniner.. Men jag vet inte.. Kanske går bra i mindre mängder.

Att torka annanas skulle ju anars vara ett alternativ som nog uppskattas ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Moonstrike
0

Jag ger ananas till min kanin, men färsk ananas, från en hel frukt.
Melon och nektarin kan man också ge.
Jag har t.o.m gett clementin till henne, och det har inte hänt nåt (i små mängder).

Så testa du ananas, men "riktig" ananas :P

Tisdus
0

Melon kan kaniner äta, ananas också (färsk från riktig frukt). Dock verkar min kanin inte alls tycka om någon sån sorts frukt.. ^^