Köpa passande pelletsen?
Jag försöker hitta en bra pellets till båda mina kaniner men hittar inte det "perfekta", jag använder hö från djuraffären som heter "Lupus smaskigt hö", till mina två dvärgvädurar, en 2 årig och en 10 årig. Vilken pellets kan ni rekommendera? Som går att köpa direkt i affären, men det går även bra om det finns att beställa. Men som inte kostar sjukt mycket som 250/ 2 kg påse. Glad för snabba svar :)
Behöver dina kaniner pellets ens?
Många kaniner behöver inte pellets om man ger bra hö och lite grönsaker då och då för vitaminer/mineraler
l'm back
Mina behöver nog det, höet är nog inte det bästa men bra hö är svårt att få tag på här hos oss.
#1 Med det höet och en 10 årig kanin så kan nog pellets vara en god idé
TS istället för att skapa nya trådar om varje pelletssort så kan du hålla dig till en så blir det lättare för oss att tipsa.
Jag själv använder Cuni Complete till mina dvärgisar. Fungerar kanonbra och de tycker det är jättegott. Det är ganska dyrt dock, men har man bara två kaniner så räcker det ju ett tag. Går att köpa i djuraffär.
Vill du ha billigare rekommenderar jag Edel.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#2 ok ville bara se till så att du vet om att det finns alternativ 🙂
Det kan ju variera mellan kaninerna (tex mycket större risk att 10 åringen behöver det än den yngre) däremot kan jag inte "köpehö" därför skrev jag "bra hö"
l'm back
Men kan jag ha det den yngre hade förr? Alltså "Djur & Natur Rosen Kanin/Marsvins pellets", han verkar ha mått riktigt bra av det eftersom hans pluttar var rejäla och många, redan efter 15 minuter. Många säger ju att den inte är så jättebra och mycket fett och så :/