När kan man ta ut de!
När man har satt ihop två kaniner i samma bur, hur länge måste man vänta tills man kan ta ut en och en ur buren och sedan släppa in de igen utan att det blir bråk från början om rangordningen? Och en tilläggsfråga bara: När de väl gjort upp vem som har mest makt, kommer den med minst makt alltid typ vara tvungen att flytta på sig när den som har mest makt vill det? Tack i förhand.
Vänta några dagar med att ta ut den nya kaninen, de första dagarna brukar jag vänta.
Jag har en flock på 6 honor, det finns 1 hona som är "bossen" och ja, kaninerna som är ranglåga brukar hålla sig undan ifrån den, men inte alltid. Ibland ligger alla tillsammans bredvid varandra och tvättar varandras öron :) men vissa dagar kan det vara lite tjafs men mina har så gott om plats så om det blir less så kan de söka sig till sin egen trygga plats i hägnet :)
Men när det är matdags så skyndar sig alla till den stora matskålen och mumsar tillsammans.
Okej :) Jag har haft honom i två dagar, kommer de kanske bråka igen om jag tar ut de så de inte träffas på kanske en timme för man ska ju inte sära de? :/
På helgen ska jag taa it de, då har jag haft nya kaninen i en vecka, kan jag "sära" på de då? En liten stund när de ska ut i sele, en och en? :)