Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1108 ggr
pernillaoscarsson
0

Hjälp med sort på häck

Kanske helt fel forum men provar här då här verkar finnas några med koll :) Häken jag har runt min trädgård liknar nästan äppelträd. Blommorna är liknande och lika så bladen och de smått krokiga grenarna. Någon som har någon aning om vad det kan vara för häck och ifall det är ok för kaninerna att äta? Tänkte det hade varit bra när det är dags att klippa häcken att spara grenarna till kaninerna sådana fall. Ska ta en bild snart så ni kan se också.

pernillaoscarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
pernillaoscarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bladen. Bladet till höger är äpple.

[Clementi]
0

Det kan ju vara just äpple! Inte helt ovanligt att sätta fruktträdsspalje' / häck!

pernillaoscarsson
0

Nja, det ser ju inte helt ut som äpple. Bladen är inte lika "tjock" och glansiga som äpplens. Häcken är även lite spetsigare och har fler taggar på bladen.

VildaVittra
2

Det är inte rosenkvitten? Hur ser frukten ut?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Svado
0

Det finns annars trädgård i fokus, där passar sådana här frågor.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[Clementi]
0

Kan vara Schersmin, i så fall doftar den gott!

pernillaoscarsson
0

#6 Relaterar detta till kaniner då jag vill veta ifall det är ok för dem att äta som jag skrev i #0.

#5 Jag vet faktiskt inte hur frukten ser ut då jag bara bott här i ett halvår. Men bilder på google stämmer inte överens med mina blommor. Pinnarna på kvitten sitter mer ihop medan dessa spretar åt alla håll, verkar även som om kvittenbuskar har mycket fler blommor. Dessa buskarna har bara någon gren med blommor här och var :S

[Frida Rydberg]
0

Skulle kunna vara en bukettapel :)

Zabbio
0

Jag hade frågat på Trädgård också och sen googlat eller sökt här för att få svar på om det är ok till kaniner :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

ninen DH
0

#8 Det är nog enklare att få svar på om kaninen kan äta kvistarna när du vet vilken sorts häck det är😎