Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1209 ggr
Tina-A
0

OT - Mensvärk

Ge mig era bästa tips? mot mensvärk. Sitter och våndas här borta i plågor och vill ha alla tips? ni kan ge! ^_^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

BuNNaj
0

jag brukar springa runt och skrika :P Funkar super bra :D

Tina-A
0

#1: Hahahah! :D

Taci
0

Varmvattenflaska/värmd vetekudde på magen, åhh så skönt :) Värktabletter funkar för mig med. Tycka synd om sig själv hälper endel också ;D

SagaoAlfred
0

Ipren hjälper för många, men inte för mig typ. Jag har så mkt mensvärk så jag måste ta starkare tabletter..
Vetekudde på magen hjälper också, å att duscha i varmt varmt vatten :)

BuNNaj
0

Då vet vad jag ska göra istället för att skrika :)

[Quellii]
0

En vaaarm dusch ^^ Drick örtte och promenera :) Det hjälper för mig iaf :D

Mysterious
0

Vet inte…får aldrig mensverk ^^ som tur är!

Lagerquist
0

Mycket Motion ;) Det brukar hjälpa mkt :)

[mangaa]
0

#1 , bwahaha smart ;D

.. Äta sjoklad ,dusja i varmtvatten , chilla me teven :)

ikea
0

Har också jätteont både vid mens och ägglossning, superjobbigt. Det har inte blivigt det minsta bättre fast jag fött tre barn. Ipren, hjälper i alla fall lite. Innan jag fick barnen käkade jag p-piller och det hjälpte också lite. All värme på magen är också skön. Vet precis hur du har det just nu. Jag känner att min mens också är på ingång.Usch och blä….

Nicolina
0

Lösa byxor, ihopkrupen i fosterställning i soffan med en varm vetekudde och en Panodil Zapp i magen… det funkade för mig tills för nått år sen då inte ens starkare värktabbletter för just mensvärk fungerade längre! Då blev det P-piller och tack å lov för det! Nu slipper jag alla värktabbletter och kommer till skolan de där två tre dagarna då jag låg hemma och grina i soffan pga. av fruktansvärd mensvärk!

Men som sagt, ligga stilla, värme på magen och en fungerande värktabblett är mina bästa tips?!

Tina-A
0

Tack för alla era tips?, ska absolut testas. Det gick relativt bra igår men det är ju en dag idag också Skrikandes Ska testa allt jag kan idag!

Frida-L
0

Får aldrig mensvärk, vilket är rätt skönt. Så jag har inga tips? att dela med mig av tyvärr :/

NoName
0

Riskudde på magen och Ipren ^^ :P

Keligast
0

Har aldrig mensvärk men ett tips? är att inte ligga ner! Har jag hört :P

KajsaM
0

Jag går och går ^^ Och sedan choklad ;D

callo
0

Inget hjälper för mig, så vill bara dö en dag i månaden:P(första dagen) Förutom när pappa opererat handen, och fått med smärtstillande hem (kommer inte ihåg sorten) men dem va iaf skitbra! All värk bara puff borta..!

_Mew_
0

Att gå brukar funka rätt bra.. men även att ha något varmt på magen är riktigt skönt :)

Tina-A
0

Idag har jag gått runt väldigt mycket och duschat varmt :) Dock inte någon värktablett och har ingen riskudde men det har gått väldigt bra, säkert tack vara allt promenerande ;)

Tack alla, nu borde det värsta vara över :)

ikea
0

Man kan ju lite surt undra varför det ska göra såååå fruktansvärt ont. Vem har kommit på det? Till och med förlossningsvärkar känns mer ok, då får man ju nåt fint för det ialla fall.Även om mensen också har med det att göra så blir jag tokig på att ha mensvärk varje månad.

Nicolina
0

#20 Usch ja, undrar jag också varför det ska göra så vidrigt ont! Säkert bara för att Eva åt det förbjudna äpplet i Edens Lustgård.. (visst heter det så? Är inte kristen så kommer inte ihåg allt så bra…)

Att gå förvärrar bara saken för mig 100ggr om! Går jag så inom nån halvtimme bara så har jag så ont att jag mår illa, känner mig riktigt spyfärdig (har dock inte spytt än nång gång, tack o lov) och är enligt mamma totalt kritvit i ansiktet! Så jag måste ligga helt stilla och inte röra en fena… jobbigt!
Var glada att det hjälper för er att gå och framförallt, var väldigt glada ni som slipper mensvärk för det är oerhört jobbigt! Jag har gråtit mig till söms ett flertal gånger för att ha haft så ont!

Tina-A
0

Tänk vilken tur killar har ;) Undrar egentligen vad dom får för besvär och när dom har lika ont som tjejer… Vi har mens och föder barn och kommer i klimakteriet och allt som har med alla de sakerna att göra. *suckar tungt*

BuNNaj
0

men dom måste ju komma i mål brottet och det slipper ju vi :)

Muppen
0

Jag har inte fått mens än, men har haft flytningar i ett år nu, När skulle jag tänkas få min mens??? Eller går det inte och säga??? Är det olika från tjej till tjej???

BuNNaj
0

man får den ju när man har haft flytningar i ca 1 år

Taci
0

#23, men målbrotter är väl ingenting dom tar nån skada av direkt ? ^^ Det kanske är lite pinsamt med rösten, men det är väl inget annat? Tycker inte det kan jämföras med att föda barn, ha mens osv osv som vi får stå ut med ;P

callo
0

#20 Ja att gå hjälper inte för mig heller, har tom svimmat två gr av värken, blir också helt snurrig. Sen får jag kramp i benen samt ryggen och det är också fruktansvärt jobbigt.. Ngn mer som får det? Funderar endå rätt mkt på p-piller, men är rädd att få värsta humörsvägningar osv:P

Noa-Nisse
0

jag är nästan beroende av ipren då jag har mesn.. usch det gör ont.. men jag försöker vara igång och göra saker. inte sitta stilla oc tänka på det, för då tycker jag att det gör mer ont. det är v'l psykologiskt men endå… så tycker jag det funkar..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Stravaganza
0

Jag går på promenader om jag orkar, annars så försöker jag sova.

ikea
0

Jag måste få tillägga till alla som tycker att det är hemskt att vara kvinna pga att vi måste föda barn att det är det mest fantastiska jag har varit med om. Jag är glad att jag inte är man.Jag har varit med om tre helt undebara (och otroligt smärtsamma) förlossningar och skulle gärna göra det igen.Ni anar inte vilka krafter ni har i er. Det går inte att beskriva den känslan när man ligger med sitt barn på bröstet. Nej, där går killarna miste om något stort.

Tina-A
0

#24: Grattis, då kommer den nog snart ^^ Hoppas att du slipper mensvärk för det inte inte kul!

#20: Hehe. Min mamma säger att föda barn är det mest smärtsamma hon gjort och hon vill aldrig göra det igen ^^ Men jag förstår precis hur du menar och jag är helt övertygad om att du har rätt :)

KajsaM
0

Bara Tina för att du skapade denna tråd, så fick jag det idag och har/hade HUR ont om helst. Och jag brukar knappt känna av det *suckar högt*

Tina-A
0

#32: Hahahaha ^^ Nej förlåt, din lilla stackare :) Tråden är dock full av tips? så lycka till min lilla smultronpaj <3

Muppen
0

#24 LÄSKIGT! :P

Tina-A
0

#34: Äsch ^^ Första gången kommer det rätt lite och sen hade iaf jag ett "uppehåll" på typ 3 månader innan den kom igen. Bara man berättar det för mamma så brukar allt gå bra. Mamma vet ju alltid bäst :)

Stravaganza
0

Jag minns första gången jag fick det. Fast jag visste vad ''det'' var, så blev jag lite rädd. Ringde mamma och berättade. ;P

KajsaM
0

#33 Hihii, gott med smultronspaj :D Du är min sockerkaka :)

Usch min första gång var inte roligt, var halft död med magsjuka ;-)

Flippa
0

#37 Stackare ! Fick du magsjuka första gången?

Clariiz
0

Jag skulle personligen aldrig kunna överleva utan:

*trumvirvel*

IBUMETIN

xD..

Och självklart att ut gå en stund, men det bästa tipset är nog att kura ihop sig i soffan med en vetekude på magen och vräka i sig godis och allt annat som innehåller MINST 3000kalorier! Bara tycka synd om sig själv och som grädde på moset kolla på typ Twins eller ett annat störande program på tvn. Sedan kan man alltid sitta och klaga ljudligt på allt! Att det inte finns nått att kolla på (som sagt kolla på twins, eller typ något annat skittrist försäljningprogram) och att du kommer dö av smärta ;)

Funkar perfekt! xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lans
0

#35 Första gången jag fick det..lr det var nog andra..och berättade det för mamma…började hon GRÅTA…de känndes ju verkligen jätte bra då ^^

Hatar verkligen varje månad när det kommer..första dan…Ipren åh sånt funkar itne på mig..bara efter typ 1½-2 timmar…och då är man ju i princip DÖD. Brukar köra med värmekudde å så..fast jag vet inte om de hjälper så mkt…de e mest för att jag ska ha ngt å göra…för man kan typ inte röra sig…åh man kan inte ligga still…hojja.

Ska bli en man i mitt nästa liv har jag bestämmt! (;

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Sosso
0

Ipren 400 <3333333333333333333

RebeccaMelander
0

samma som #1 och lite starkare tabletter (jag får så  ont så jag tror jag ska dö varje gång)

Taci
0

#40, varför började hon gråta!? :O :S

KvirrZ
0

#43 Många tycker ju att det är så vackert xD

- Mvh Emma

Lans
0

#43 För att jag hade blivit så STOR typ..hon ville väl att jag skulle va liten hela livet :b haha

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Sosso
0

#45; haha xD synd att man inte kan det :P

flisan93
0

Har inte fått än:( Jag är snart 15 år, väntar….

Tina-A
0

#40: Haha men neej vad jobbigt!! ^^

lolaisdenied
0

#47 jag hade varit glad om jag inte fått den än när jag var 15. Jag tycker bara det är besvärligt….

KvirrZ
0

#49 Samma här ^^

- Mvh Emma

Tina-A
0

#47: Visst är det "skönt" att få sin mens och det är klart man väntar om många av ens vänner fått mens men tro mig, det är ingenting att se fram emot och du har alla anledningar att vara glad :)

Jojsan
0

#47 då är vi 2 ^^

Sosso
0

#51: håller med dig !

Clariiz
0

#51: håller ockås med.. Sitter just nu och plågas :/ Men nu har alvedonen entligen börjat värka! (saknar mina ibumetin :'( buhu.. ) xP

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

flisan93
0

#51 Jo jag har ju fått veta att det är jobbigt men jag känner mig bara lite efter, alla i min klass har ju fått det så…men det är bara att vänta och se:)

twinnie
0

Tar min mensvärk som en varningsflagga. Då vet jag ju att den är påväg och slipper olyckor som kan bli vääldigt pinsamma (A)

Clariiz
0

#55; Jag är sjukt avundsjuk på dig :P Ska vi byta?? :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com