blir galen!
Gud vad många kostiga människor jag mött ! Nu när jag desperat försöker sälja mina kaniner ! Blir tokig att dem hör av sig till mig men verkligen inte är seriösa! En människa ville ha mina kaniner och burar och tillbehör gratis ! "Hon köper inte djur som kostar" Vad gör dem inte sen när hon väl köpt djuret ? Även kaniner kostar precis som hundar och katter! Många har verkat vara intresserade men sedan hör dem inte av sig ! Till och med bokat tid med folk som inte dyker upp! Vad är de för konstig värld vi lever i?!
Jag minns när jag skulle sälja kaninungarna efter en tjuvkull mellan mina kaniner. Majoriteten av alla som ringde på annonsen frågade om bur och sele ingick i priset. Många människor ser tyvärr kaniner som ett slit-och släng husdjur de vill ha så billigt som möjligt och gärna med tillbehören gratis.
Tyvärr är det ju ofta så att försöker man desperat/akut bli av med dem så drar de till sig likasinnade typer.
Det där problemet har jag inte haft med min kull hittills, efter att ha haft mailkontakt ett tag så får dom som är intresserade betala in 100:- i tingningspeng till mitt konto.
Då vet jag att personen dyker upp, på avhämtningsdagen. Nå visst kan de skita i att hämta kaninen visserligen MEN det känns ju som att folk som är berädda att betala 100:- för en kaninunge de inte kan hämta på 5 veckor verkar rätt så genomtänkta.
Hoppas verkligen jag slipper ha o göra med sådana där stolpskott som du beskriver, har kanske haft tur hittills, eller så är det som man säger, det bor bara vettigt folk här uppe i norrland 😂
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman