Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 429 ggr
[Linneamattiasson95]
0

blir galen!

Gud vad många kostiga människor jag mött ! Nu när jag desperat försöker sälja mina kaniner ! Blir tokig att dem hör av sig till mig men verkligen inte är seriösa! En människa ville ha mina kaniner och burar och tillbehör gratis ! "Hon köper inte djur som kostar" Vad gör dem inte sen när hon väl köpt djuret ? Även kaniner kostar precis som hundar och katter! Många har verkat vara intresserade men sedan hör dem inte av sig ! Till och med bokat tid med folk som inte dyker upp! Vad är de för konstig värld vi lever i?!

[zendaimimon]
0

Jag minns när jag skulle sälja kaninungarna efter en tjuvkull mellan mina kaniner. Majoriteten av alla som ringde på annonsen frågade om bur och sele ingick i priset. Många människor ser tyvärr kaniner som ett slit-och släng husdjur de vill ha så billigt som möjligt och gärna med tillbehören gratis.

[neptunens]
1

Tyvärr är det ju ofta så att försöker man desperat/akut bli av med dem så drar de till sig likasinnade typer.

Svado
0

Det där problemet har jag inte haft med min kull hittills, efter att ha haft mailkontakt ett tag så får dom som är intresserade betala in 100:- i tingningspeng till mitt konto.

Då vet jag att personen dyker upp, på avhämtningsdagen. Nå visst kan de skita i att hämta kaninen visserligen MEN det känns ju som att folk som är berädda att betala 100:- för en kaninunge de inte kan hämta på 5 veckor verkar rätt så genomtänkta.

Hoppas verkligen jag slipper ha o göra med sådana där stolpskott som du beskriver, har kanske haft tur hittills, eller så är det som man säger, det bor bara vettigt folk här uppe i norrland 😂

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman