Hmm varför?
Hej, bara en fråga men varför skakar min kanin på huvudet ganska ofta, typ ruskar på den, har kollat öronen och dom ser bra ut så det har inget med dom och göra? Hmm
Undrar precis samma sak, min kanin gör också det även fast jag kollat hennes öron, hon ruskar då och då? Kan det bero på att det blivit varmare och så?
Ne det tror jag inte det beror på för att hon är alltid i typ "kyla" men har tänkt om det är för att hon är glad, hon gör det ju också direkt efter hon gjort glädje skutt men aa vet inte :P
Du behöver nog inte vara orolig för alla kaniner gör så ;)
Nejnej inte orolig, men skulle gärna vilja veta orsaken till det, lite intressant typ haha :p
Kaniner skakar på huvudet när de känner för att leka eller när de är upphetsade. Överdrivet mycket skakande på huvudet kan dock tyda på till exempel kvalster.
Okej tack så mycket! Vad är kvalster? Hehe :)
Min frasse skakar jämt på huvudet och ruskar på jätteöronen när man kommer till buren och pratar och myser/busar med honom, Extra mycket när han vet att han ska få komma ut och springa fritt!^^ Oftast så ruskas det i sammanhang med glädjeskutt så det tyder ju på att han är glad/uppspelt osv som någon här ovanför sa med(:
Okej tack! Ja jag misstänkte näästan det :D
#6: Kvalster är spindeldjur. Några exempel på kvalster är fästingar, skabb och or.