Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 832 ggr
tjoffsa
1

bra/dåligt hö??

köpte hö från granngården idag. heter meadow hay..någon som vet om det är ett bättre hö än det man köper på typ coop, som är mer gult än grönt.

[[dvärgkaniner]]
0

jag tycker Granngården har bättre hö

[zendaimimon]
1

Jag tror man kan räkna med att hö från en mataffär inte har bra kvalité

tjoffsa
0

nä jag upplever höet från mataffär förutom att det är gammalt och dammar ändå har längre strån och lite grövre än det jag köpte. samtidigt som det jag köpte idag är grönare och luktar fräshare, fast hårdpackat ocg tunnare kortare hö. vet inte vad som är bättre. fräshare men smalare strån eller gammal och gammalt fast grövre och löspackat.

VildaVittra
3

Meadow hay är ängshö och inte hö från vall. 

Kolla bara om det är importerat då det står på engelska. Känns lite miljövidrigt att importera gräs. 😮

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tjoffsa
0

vad är skillnaden på ängshö ur kaninperspektiv till skillnad från vall???

på förpackningen står det typ anpassat till kaniner. finns ingen svensk text bara GB som man förstår typ

VildaVittra
1

Vall är sådd och man kan styra dess näringsinnehåll mer, ängshö är "naturhö" med många fler arter. Det kan vara bättre och det kan vara sämre.

Jag skulle gissa på att det är importerat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mysaan
0

Kolla med närmsta bonde, den kan säkert sälja mycket bättre hö åt dig för en billigare peng!