Övertala föräldrar?
Hej!
Har haft 2 kaniner sen tidigare,men sen fick jag lov att sälja min sista p.g.a tidsbrist,hade konfirmationsgrejer,dans,fotboll och annat. Nu har jag slutat i det mesta och vill ha en till kanin.
Men då gäller det förstås att övertala mina föräldrar,får inte köpa själv eftersom att jag ''bara'' är 13 år.
Har ju en hamster nu,men har upptäckt att det inte var så kul med hamster.. Och för att jag förmodligen har upptäckt en tumör på hennes högra ben,som på min förrförra hamster. Ska åka och kolla upp henne imorgon.
tips? till hur man övertalar föräldrar?
Du kanske kan låna en kanin på prov för att bevisa att du klarar av att ta hand om en kanin och så du inte börjar tycka att kaniner också är tråkiga som med din hamster?
Har du frågat dom och fått ett nej?
http://mylifewithrabbits.blogg.se/ 
Nu har jag ju aldrig övertalat min mamma att ha egen kanin då jag var liten (jag behövde inte eftersom min mamma hade kaniner) men skulle jag ha ett barn i den åldern att h*n kan ta "ansvar" för ett djur skulle saker som tex
Att barnet tar mer ansvar hemma för att visa att h*n kan ta hand om ett djur helt själv
Att barnet börjar spara pengar eftersom att ha djur kostar
Att barnet läser på om djuret h*n vill ha
spela stor roll om mitt barn skulle få ett eget djur eller inte.
l'm back
Först vill jag bara fråga; är du säker på att du kommer ge tiden som behövs till kaninen? Du sa att du fick sälja dina kaniner innan för att du hade tidsbrist, men hur blir det nu då? Djur är ju trots allt något man tar sig tid till 🙂 Vill inte låta elak, menar bara att det är bra att tänka till ordentligt innan så att man inte hamnar på samma spår igen
Gällande hur du övertalar dina föräldrar skulle jag säga att det bästa du kan göra är att sköta din hamster så bra som du kan. Då visar du att du har tid för ett djur och att du kan ta ansvaret. Sen kan du ju spara pengar också så att du kan köpa hö, spån, pellets osv själv, så behöver inte föräldrarna betala.
Lycka till!
Medarbetare på Jättekanin.
Övertyga istället för att övertala är mitt tips 😉
Och tänk framåt, snart gymnasie osv, brukar ta mycket tid osv med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gör en "powerpoint" en liten "bok" eller vad som helst där du kan bevisa allt du kan om kaniner, och berätta varför du vill ha en kanin med mera. Men tänk igenom det noga innan du verkligen bestämmer dig.. Lycka till! 🙂
Börja tjata om en häst, sen en hund, sen en kanin ;) Nej då! Ta hand om din hamster först och främst så kan ni prata om en kanin sedan.
-Bättre ökänd än okänd
Tack för era förslag! Som #6 sa om att göra en powerpoint var en väldigt bra idé. Ska nog försöka göra en.