2 kaniner
Jag har 2 kaniner Apollo och Musse, men imorgon blir Apollo 3 månader altså könsmogen. Problemet är att vi inte vet om de är en tjej eller kille. Jag har försökt att kolla könet jätte många gånger men jag kan inte se det. Jag är rädd för att det är en kille, tänk om dom börjar bråka:( Just nu trivs dom jätte bra med varandra, dom myser,sover på varandra och tvättar varandra m.m. Min kompis vet hur man kollar det men hon har fult upp hela tiden så aa. Vi orkar inte åka till veterinären eftersom de ligger ungefär 7 mil härifrån.
Altså vi vet inte om Musse är tjej eller kille glömde skriva det,
Är det en av var kön kan det bli ungar också :/ Och är då båda hanar är det stor risk att de börjar slåss nu vid könsmognad.
Finns ingen uppfödare i närheten? Där ni köpte kaninerna, vet itne heller?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är Musse en kille?, i så fall, oavsett om Apollo är en tjej eller kille så måste dem säras på. Varför köper du två kaniner utan att veta vilka kön det är?
Oj, ni hann före ;)
http://kanin.ifokus.se/articles/4d715841b9cb46222d067d27-konsbestamning
man kanske kan åka till en djuraffär som du tycker är bra och låta de som jobbar där kolla könet?
#4 Sällan djuraffärer har den kollen dessvärre
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sära på dem med en gång!
Hör ifall någon vettig kaninmänniska här inne bor i närheten av er & kan hjälpa med könsbestämning. Djuraffärer kan 9/10 gånger inte ett skit.
Är det hane & hona så kastrera hanen när han är 5-6 månader(när testiklarna syns) & vänta 6 veckor innan ni släpper ihop dem igen.
Är det 2 hanar ska dem absolut inte bo ihop under några omständigheter.
Är det 2 honor så kan dem bo tillsammans sålänge dem inte börjar slåss🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube