Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 952 ggr
taylor__lambert
0

Kvackar???

Hej min hona är brunstig 24/7 men ibland när hon "ho:ar" så kommer ett slags kvackande ljud, är det normalt?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
0

*skutt*

taylor__lambert
0

Ingen som vet vad det kan vara? :(

Det är svårt att beskriva hur det låter, kanske det är normalt, vad vet jag, aldrig hört henne eller mina andra kaniner låta så…

[AnimalLover1]
0

Varför hoar hon? Har aldrig hört min kanin gett ifrån sig något ljud..

AkaiTsuki
0

Helt normalt men de brukar brumma kallar vi det, även hankaniner gör så

//Joanna

totten
0

Vår hane brummar/surrar på vår o sommar…

taylor__lambert
0

Min tjej hoar/brummar/surrar eller vad man kallar det 24/7 då hon blir skendräktig? varje månad (hon har alltid varit sken dräktig hela sitt liv, det är lite synd om henne men nu är hon för gammal för att kastreras). 

Men det ljudet hon gör nu är nytt för mig, det är liskom ett mellanting mellan "kvack" och "klick". 

Vi har hos vetten för någon dag sedan där de för första gången i hela hennes liv lyste henne i munnen och det visade sig att en av de bakre tänderna är lite för långa (ingenting kritiskt just nu), kanske är därför hon gör detta konstiga ljud?

[ingvarisbjorn]
0

#6 Om de bakre tänderna är långa/ ojämna så kan de göra lite kväkande ljud ja. Du kan söka på t.ex. "molar spurs rabbit" för att hitta information på engelska.

[AnimalLover1]
0

Men är hon skendräktig? eller dräktig? Har för mig att hon hade blivit parad av din hane?

taylor__lambert
0

#7 Okej, då får vi hoppas på att hon slipar ned dom relativt fort för jag hoppar till varje gång jag hör det XD

#8 Tror du tänker på dom som jag hade innan, hade en rex hona och en dvv hane under 1år som jag tror vart parad, men jag har hittat ett nytt hem åt dom, detta är om min äldre dvv hona, som vill ha ungar men vi har aldrig tagit kull på henne så hon är skendräktig? hela tiden.

[ingvarisbjorn]
0

#9 Det är inte säkert att hon kan slipa ner dem själv på rätt sätt, risken finns att veterinär måste göra det. Äter hon ordentligt med grovt hö? Går det inte över behöver hon undersökas igen och kanske få hjälp med tänderna :)

taylor__lambert
0

#10 vetten sa det att det var så lite lite att hon borde kunna slipa ned det själv, hon äter mängder med hö kan jag säga men tror hon tuggar snett då det endast var en tand som var lite för lång, alla andra var i mycket gott skick. Kommer boka upp en tid i Augusti och kolla tänderna på nytt och hoppas att hon slipat ned dom. Tyvärr tuggar hon inte på grenar eller andra hårda ting så jag hoppas att höet gör det den ska :)