Könsbestämning?
Hej, jag skulle behöva lite hjälp med att lista ut könen på mina kanin ungar. Dem är tre veckor idag :)
Tack så mycket #4. Jag har kollat sådant och har inget jätte tränat öga. Har fått för mig att alla är tjejer men det kan lika gärna vara lycko önskning. Hade varit kul om någon med lite mer vana hade gett sitt tycke vad dem tror :)
Bilderna är för dåliga för att jag ska våga svara.
Du har ingen uppfödare i närheten som kan kolla på dem irl? Vart bor du? Det är säkrare än att folk ska gissa sig till pga o-bra bilder :-)
2an har jag lite svårt att se men tycker att 1an och 3an ser ut som honor iaf.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tycker alla tre ser ut som honor :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#6 Bor på Gotland och är inte särskilt aktiv i kanin världen så känner inte till några kanin nissar här ;) Har alltid haft svårt att avgöra under alla dessa år med kaniner. Efter några veckor till kan ja kolla utan problem men är nyfiken redan nu då jag hoppas att 'favoriten' är en hona så hon kan få stanna kvar och den framtida köparen till någon av ungarna är nyfiken :) #7 och #& tack så jätte mycket för svar :)
Hahah oj.. & #8 så klart!
Mannez här på iFokus bor på Gotland, hon kanske kan hjälpa dig?
http://kanin.ifokus.se/users/4ebeb93fd4ebea14ef007c8d-mannez
Tycker att alla 3 ser ut som honor, dock lite dåliga bilder. Så jag kan ha fel.
I mina ögon är det honor alla tre.
Håller med # 13, 12, 8
Jag gissar på honor rent spontant, men om jag var du skulle jag ta kontakt med en uppfödare som kan kolla irl.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube