Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 327 ggr
michellepetersson95
0

arg kanin

Haft min älskade fluff boll i 1 1/2 år. Och när jag haft henne i ett halvår så gick hon från och vara världens gullunge till djävulen. Vad kan man göra?

Mannez
0

Kontakta Livetskaniner, hon har väldigt stor erfarenhet av problemkaniner och kan säkert ge dig värdefulla tips? om hur du ska gå till väga.

På hennes hemsida hittar du kontaktinformation under fliken "övrigt"

http://livetskaniner.weebly.com/

Hälsningar Amanda och kaninerna

Elg
0

Hur gammal är hon?
Omkring 4-6 månaders ålder blir de tonåringar och deras beteende ändras drastiskt - alla hormoner i kroppen.
De blir mycket måna om sitt revir (buren) och väldigt stökiga av sig.
En kastrering hjälper ofta att lätta dessa problem. Hormonutsöndringen i kroppen blir inte lika stor och det lugnar oftast ned kaninen.

❤ https://www.youtube.com/user/RabbitPages ❤

michellepetersson95
0

Jo men risken och operera så vågar jag inte :/

love_rabbits
0

jag är väldigt bra me kaniner och ägare som har skapat ett problem "TILLSAMMANS". ofta så är de inte kaninen som är problemet utan att det är ägaren som kanske har missat nåt:) kaninen kan ha ont nån stans eller inte trivs på just den platsen som buren står på:) (sällan) men det med tonåringen i kaninen kan pajja mycket. särskilt om de är en hona för att dem löper och blir könsmogna och dem utvecklas mycket mer än vad hanarna gör både i kroppen och i psyket (humörsförändringar är vanligt) :) tipset som jag har att ge är att du ska träna henne som om hon vorre en unge (igen) all grundträning med att hon inte ska bitas (om hon gör de) till att inte vara den djävulen som du beskriver henne:) va bestämd och hård men inte arg och va gosig och snäll och mjuk när hon är duktig:) kanske till och med en liten godis ibland:) hoppas tipsen hjälper:) mvh

emsyzz
0

Bor hon själv? Det är vanligt att ensamma kaniner (framförallt honor) blir aggressiva tros att man grejar med dem varje dag. Jag hade testat att låta henne leka med andra kaniner ibland eller skaffa sällskap. Ge henne mycket leksaker, flytta buren, ge henne variation men ändå alltid en trygghet i form av ett bo som du inte rensar så ofta. Ett bo som du inte rör om du inte absolut måste där hon kan få vara i fred. Och viktigast av allt - släpp henne ofta på stora ängar, hagar och liknande där hon kan få utlopp för all energi!:)