Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 595 ggr
Musse_Apollo
0

Kaninungar

Ok i mitt förra inlägg förklarade jag mig verkligen jätte dåligt. Som jag skrev jag kan inte se vad min kanin har för kön har försökt kolla jätte många gånger på könet men jag kan inte se de jag tror iallafall att de är en tjej. Men till saken min kanin som jag tror är en tjej har blivit jättetjock äter otroligt mycket och dricker lika mycket jag tror att hen har kaninungar men hur kan man se/veta det

Peak303
0

Om du vill ha hjälp med könsbestämning så kolla på denna artikel: http://kanin.ifokus.se/articles/4d715841b9cb46222d067d27-konsbestamning?articles-1

För att veta om kaninen är dräktig eller inte så måste man först komma ihåg, har kaninen träffat en hane den senaste månaden? Eftersom kaniner oftast går 29-31 dagar. Om man inte vet det så får man helt enkelt vänta.

Hur mycket pellets får kaninen om dagen? 
För en kanin som får för mycket pellets blir fet.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Musse_Apollo
0

Jag har 2 kaniner den ena är en kille men han är inte könsmogen än så han kan de inte vara men han/hon var vild först men han/hon var jätte smal så han som vi köpte kaninen av tog in hon/han och gav kaninen mat och sen köpte vi den och vi ger den inte så mycket pellets pågrundav att om man ger förmycket pellets blir den för de första fet och förde andra växer tänderna innåt på den och sen så kan dom inte andas mer .

Peak303
0

#2: Man får INTE ta in vilda djur i fångenskap.

Nej tänderna växer inte fel pga pellets. En kanins tänder växer fel för att den inte får tillräckligt med hö/grenar att gnaga på för att slipa ner sina tänder. Får kaniner rätt kost med hö så ska deras tänder vara fina.

-'  Malin Hultman

[zendaimimon]
0

Kaninen kan ju vara avkomman till en tamkanin eller blivit utsläppt och förvildad?

Peak303
0

#4: Är lag i alla fall lag på att man inte få sätta vildkaniner i fångenskap.

-'  Malin Hultman

SötnosenSantos
0

Min gudfar hittade en övergiven kaninunge från det vilda som blev tam.

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

tlover
0

#6 bara för att folk gör det blir det inte lagligt.

Nu säger jag inte att det är just en vildkanin i detta fall, det framgår inte tydligt (det skulle ju också kunna vara en kanin som nån släppt ut som blivit infångad igen) men att ha vilda djur som husdjur är inte ok om inte man har speciella tillstånd och det får inte vem som helst.

l'm back

Peak303
1

-'  Malin Hultman

[annloo]
0

om den var väldigt smal när de tog in den kan det mycket väl varit en tamkanin som släppts ut. Kaniner som är födda i naturen klarar sig oftast mycket bättre än de som oansvariga ägare släppt ut/ har rymt. Eller var det ungen du pratade om? trodde hanen som du köpt var ungen :)

Svado
0

Har svårt o tänka mig att en vild kanin skulle tillåta sig själv att bli fångad av en människa bara så där ;)

Det var nog en tamkanin från början.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Musse_Apollo
0

Ja de var en tamkanin som blivit utsläppt men man kunde nästan bara se revbenen av den när den hittades:(

Musse_Apollo
0

Bara så alla vet vi vet att de är en tamkanin!

Musse_Apollo
0

Som har blivit utsläppt