Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1244 ggr
fridahedstroom
2

massa toarullar

hej!

jag har en full coop-påse med användna toarullar, det finns inget papper kvar på dom. jag har bara samlat på mig dom här med en tanke på att dom kommer till användning men nu är påsen full och jag vet inte vad jag ska göra med dom. så jag vill gärna ha förslag på saker som jag kan bygga till min lilla Iris. alla idéer uppskattas!! 

tack på förhand. :)

[thildaaaa]
2

Plocka blåbärsris, rätt mkt, tryck in det i toarullen å låt kaninen tugga :) det älskade min kanin när han var på landet i helgen, tog även med en fullproppad toarulle hem sen :) Du kan nog fylla dem med vad som, min kanin har gillat att kämpa för att fåt tag i pellets som jag blandat in i hårt sammanpressat hö+äppelgrenar i en toarulle! Det är ganska svårt att få in, man får kämpa lite så det blir hårt sammanpressat, och då alltså svårt ;) Har även haft maskrosblad en gång :) Annars kan du göra lite hål i en(helst en lång) sedan lägga i pellets, stänga ändarna på den, tror detta står på kaninmagazinet :) min kanin älskar att kasta runt saker å se pellets trilla ut så har gjort detta flera ggr och även med andra småkartonger :) Har även stuckit in lite pinnar genom hål jag gjort, så det blev som ett fult träd haha, det va lite kul att tugga på å kasta runt men han tröttna rätt snabbt dock till skillnad från de andra varianterna ;) Har suttit i samma position som du nämligen ;) Lycka till! :)

[[Rabbitsforlife]]
1

Jag brukar bara lägga in dom som dom är. Roliga att tugga på och kasta runt om man har en kanin som min då hon älskar att kasta runt på saker. Annars brukar jag klippa av dom i tre delar och trä på ett snöre och sen hänga upp. Eller trycka in en massa hö i dom. :)

[thildaaaa]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En favvo hemma hos oss, kanske märks? ;) Blåbärsris+maskrosblad :)

fridahedstroom
0

tack för alla ideér! ska prova olika varianter ;D