Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1475 ggr
[AnimalLover1]
1

Vitsen med en kull?

Vad är vitsen ,ed att ta kull enligt er? Försöker ni få fram en speciell färg? Försöker ni avla fram kaniner med ett temperament som kan hanteras av alla? Eller är det bara att ni tycker kaninungar är söta? Eller vad är vitsen med att ta kull enligt er? :)

Evelina!
0

Vitsen för mig Att ta en kull på någon av mina honor är att jag tycker så mycket om dem att jag vill ha avkommorna för mig själv.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

tlover
1

För att bevara rasen och för att min man inte ska behöva köpa kött på ica de få gånger han köper kött.

l'm back

RebeccaG
2

Jag avlar för att få fram kaniner jag vill ha.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

zezagena
0

Allt det där-

färg/päls- rastyp "försök", gott temperament, utställning, söta, dessutom är det ju underbart roligt 😃

Mannez
1

Jag avlar för min egen skull, att spara kaninungar åt utställning, sällskap och Avel.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Svado
2

Jag tog min kull på min hona för att jag ville spara en unge efter henne. 

Och så ville jag få vara med från början, jag ville se vilka färger det skulle bli, hur många det kunde bli osv osv.

Och för att jag tycker att världen helt klart behöver mååååånga många fler franska vädurar :) Det finns så himla många småkaniner idag, tycker att det vore roligare om fler började avla på lite större kaninsorter också :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[vanilla skye]
0

Jag avlar framför allt för att jag älskar rasen, vill avla fram egna kaniner till mig själv, få fram fina färger/teckningar,  för utställning och för att jag vill att andra också ska få turen att få en trevlig och rastypiskt stor individ i många år! Föder upp Belgisk jätte och Tysk jättescheck, jag har fastnat för de raserna och tycker att andra ska få turen att skaffa en sådan också, om de vill! :)

Peak303
0

Just nu avlar jag för att få fram en färg. Men sen kommer jag avla för att bevara färgen på den rasen. Men avlar ju självklart för mig själv.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[RC1393]
0

Avlar för att jag själv vill ha kaniner att använda till utställning, sällskap och vidare Avel.

[tintilar]
1

Vitsen för mig är framförallt köttet, ungarna går till slakt för kött till familjen.

Sen tar jag även kullar för att hjälpa till att bevara rasen. Jag är genbank för gotlandskanin som är en utrotningshotad svensk lantras. Jag prioriterar lättfödda kaniner som lämpar sig bra för självhushåll. Trevligt lynne och som på alla sätt följer rasens avelsplan/standard.

Niniz
0

Jag avlar för att jag vill föra vidare min kanins underbara gener till andra människor så de också får njuta av dem! Och så vill jag få fram en viss päls, men temperamentet är viktigast! Tycker det är mycket viktigare än teckning mm, många har ju kaniner för sällskap och inte utställning.

Vill att andra ska kunna skaffa underbara kaniner, ett plus är ju att det är oerhört roligt att se ungarna växa upp :)

Ibland avlar jag för att man vill ha en unge efter en fantastisk kanin som man älskar, som kan leva vidare efter den första dött och (om möjligt) lindra sorgen.

Framför allt är det väl för att föra gener, personligheten, vidare.