Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 344 ggr
Sotis
0

Kan vi ta me?

Hej;) imorrn är det ju kif träffen i skellfteå. och jag undrara om vi kan ta me våran kankse dräktiga hona lillan? vi känner ingeting och imorrn har hon gått me ungar i två veckor. Kan hon vara med ungar elr inte?

Sotis
0

Ingen?

Tina-A
0

Svårt att veta.. Om du inte är säker om hon är dräktig eller inte är det svårt :)

Eftersom det bara gått 2 veckor skulle jag kunna tycka det var okej, men skulle nog ändå lämnat kaninen hemma. Känns bäst så, för hennes skull.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Själv skulle jag inte ha tagit med mig henne då hon kan vara dräktig. :)

- Mvh Emma

myriis
0

Om ni inte är 100 på att hon inte är dräktig, skulle jag lämnat henne hemma.

Sotis
0

jag vill ju jätte gärna ta me henne:) men asså kan inte hon barra sitta i komposthagen eller?

Sotis
0

hon har inte ändart bettendet elr nåtin

Ync
0

Jag tycker inte att ni ska ta med henne, ifall för hennes säkerhet och för ungarna om det är några. Ni gör så klart som ni vill.

KvirrZ
0

Ni hade väl bestämt att inga dräktiga honor får tas med? Och hon kanske är dräktig så då är det inge bra att ta med henne.

- Mvh Emma

Sotis
0

men hon har ju inte ens bytt beteende och jag känner igeting på magen. och hon har ju gått i två veckor nu

ciss
0

Dom byter vanligtsvis inte beteende efter bara två veckor, vissa märks det ingenting alls på. Två veckor är ändå halva dräktigheten.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Jag skulle helt klart lämnat henne hemma. En dräktig kanin vill och behöver lugn och ro. Dock vet ni ju inte om hon är dräktig. Men jag skulle somsagt inte ta med henne om det var min kanin!

KvirrZ
0

#9 Förstår att ni vill ta med henne men varför riskera något? Hon är ju kanske dräktig.

- Mvh Emma

Sotis
0

jaa men jag tror faktikst inte är dräktig hur känner man ungarna igetlligen?

myriis
0

Men om ni inte är helt säkra att hon inte är dräktig så bör ni väl inte ta med henne, för det kan ju vara så att ni bryter mot "reglerna" isåfall..

Sotis
0

jaa men det blir så  tråkigt om vi inte tar me henn:( men asså jag undrar hur känner man ungarna?

KvirrZ
0

#13 ni tror inte, men ni är ju inte säkra, så varför riskera något. Om hon är dräktig så måste hon få ha lugn och ro.

- Mvh Emma

Sotis
0

jag vet hon msåte få lugn och ro! men nu är min fråga hur känner man ungarna?

ciss
0

#17: Om du vet att hon måste ha lugn och ro, varför funderar du då på att ta med henne?

www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

Men det blir så konstigt:S för att tex om jag tar millan och då har ju inte ellen nån kanin;blir ju lite tråkigt för en av oss men men…

MarHai
0

Det är mycket svårt att veta om en kanin är dräktig eller inte. Man märker det inte alls på vissa honor. Jag brukar känna ungarna ett par dagar innan födsel.

Jag skulle inte ha tagit med henne! För hennes bästa!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

ciss
0

#19: Nejdå, tror inte att det blir tråkigt. Ska inte Sandra ha med sig 2 kaniner då, då kan hon ju ta hand om en av dem?

www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

#21 joo det ska hon. Men vi kan ju fråga om vi får "åna" en av dom:)

ciss
0

#22: Japp :)

www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Som #20 säger kan det nog vara svårt att känna några ungar efter bara 2 veckor.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Tex en jag känner var jätteosäker på om honan var dräktig, men nån dag innan hon födde kändes det som små popcorn i magen ^^

- Mvh Emma

twinnie
0

Nej. Har man parat en hona ska man vänta ut hela dräktigheten innan man drar några slutsatser. Ni har ett ansvar för honan, och om ni inte vet säkert, är det ändå bättre att vara på den säkra sidan!

Ync
0

Lina ska då med och hjälpa  mig med min ena, det kommer att bli lite jobbit om jag ska ta hand om båda själv,

johanna_loveAnimals93
0

Jag tycker inte ni skaq ta med henne..

Ellen95
0

Okej men vi tar inte med henne!

Ync
0

okej, kan jag låna T-buren?? ^^

Ellen95
0

#30 Jaa..det kan du väl.

Milly_94
0

Det finns nu en regel som säger att inga dräktiga honor får komma.Så även om ni inte är 100% säker att det kommer ungar så bör du inte ta med henne!

Ellen95
0

Men vi sak inte ta med henne!!!! vi har ju skrivit det!

Ync
0

Tack! :)

Sotis
0

Japp=) men vi ska "låna" stampe av sandra^^