Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 433 ggr
Mysofi
0

Vad tycker ni?

Tycker ni att den här verkar bra, funderar på att köpa en sån till kaninerna. Eller kanske t.om. nån som har en??

Äsch, funka inte att länka, men kan kopiera vad det stod:

_Passa på att göra pälsen riktigt fin och glänsande medan du klappar ditt djur!
Kan för många djur kännas behagligare och tryggare än en traditionell borste.

Handsken kommer att bli ditt djurs bästa vän och ger djuret ett vårdat utseende. Inget djur kan motstå känslan av att bli borstad med handsken. Handsken masserar pälsen och frigör den från lösa hår och damm. Borsta ditt djur i långa cirkulära rörelser och lösa hår kommer enkelt att fastna på handsken.

Du kan ta bort håret från hansken genom att skölja handsken under kallt vatten. Tvätta handsken i varmt vatten och tvål och skölja i kallt vatten.

__Använd aldrig hett vatten! Använd aldrig torktumlare!

Kan också användas till att rengöra mattor, möbler och annat som ditt djur har hårat ner. Pris: 38,00 kr_

Och bilden:

Mysofi
0

Funderar även på att köpa en sån här "foderskopa":

Och lite torkade frukter/bär och en transportbur, om jag får! :D

Tina-A
0

Verkar som en bra sak men ändå lite som en "köpa bara för att"-sak. Alltså något som man lika gärna kan ersätta med en vanlig kam + klappningar eller sådär :) Men visst, tror den kan vara bra. Aldrig testat sjäv dock!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Denna kommentar har tagits bort.
Mysofi
0

#2 jo, men jag är ju väldigt mycket för att köpa bara för att ha! :D xD

ciss
0

Som Tina säger, visst, den kan vara bra men verkar mest vara en "köp bara för att"-sak. Foderskopan kan dock vara praktisk, men onödigt att använda den på kaniner som inte äter så mycket. Lika bra att ta maten i handen då.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Håller med ovanstående x) Jag har decilitermått som matskopa istället ^^

- Mvh Emma

ciss
0

Frukter/bär kan man förresten torka själv också. Har själv gjort det och det var MYCKET mer uppskattat än det torkade som jag köpt på djuraffären. Dessutom så innehåller det köpta godiset ofta massor med socker etc., medans egentorkat bara är frukt och inget annat.

Föredrar dock  att ge min kanin färska grönsaker framför kaningodis. Fast visst får hon det ibland :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mysofi
0

Jag brukar också använda dl-mått, men det tycker inte mamma om ;P

KvirrZ
0

#8 Haha, jag har ett som alltid ligger där så det behöver inte mamma bry sig om x)

- Mvh Emma

Mysofi
0

#9 du ska va glad, mamma blir ursinnig när det är typ kaninbajs i måttet när hon ska baka kladdkaka xD

KvirrZ
0

#10 haha, har ni bara ett eller? xD
Köp ett delilitermått att bara ha till kaninerna istället för foderskopan så sparar du säkert lite pengar på det också ^^

- Mvh Emma

Mysofi
0

#11 aa typ :P

Ja, men som sagt har inte besämt mig. Men kommer absolut bara göra en beställning när det är fraktfritt, tänker inte betala 89 kr för frakten!

KvirrZ
0

#12 Nej, frakt på 89 kr känns nåågot dumt ^^

- Mvh Emma

twinnie
0

Tycker att det verkar som en trevlig pryl ;) Jag köper alltid saker "bara-för-att" ^^ Vad är det för fel med det?

Skulle förresten gääärna ha den där foderskopan "bara-för-att" :D:D

Stravaganza
0

Om du vill ha det så…

johanna_loveAnimals93
0

Verkar najs ;)