Selträna?
Idag försökte jag att sätta på ett sele på min kanin, medans hon sysslade med annat (hon visste att jag satte på henne något). Det gick bra först, men när hon märkte att hon inte kunde gå vart hon ville (under sängen m.m) så fick hon typ panik och började dra och försöka ta sig ur. så jag lugnade henne och knäppte loss henne. hon sprang bort lite men sedan var allt som vanligt.
tips? inför nästa gång??🙂 (gjorde jag ens rätt med att ta loss henne??)
Vet inte om jag tog rätt kategori!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Så blir alla djur första gången när de har något sånt. Så blev mina med men lugnade sig efter typ 2 min. Så ta det bara lugnt och försök gå med henne lite.
Okej! tack så mycket!🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Låt henne få nosa på selen och så. Ta det lugnt sedan.
Menar du selträna att hon ska vänja sig vid själva selen eller att gå i sele med koppel? om hon bara ska lära sig ha sele så he på henne den och låt henne springa runt som hon vill ett tag börja sedan med att träna henne att hon inte kan gå hur som helst ed koppel
Menar du selträna att hon ska vänja sig vid själva selen eller att gå i sele med koppel? om hon bara ska lära sig ha sele så he på henne den och låt henne springa runt som hon vill ett tag börja sedan med att träna henne att hon inte kan gå hur som helst ed koppel