Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1128 ggr
Mickis1994
0

Förvaring

Jag är väldigt nyfiken på hur ni har löst det med förvaring. Vart har ni er hö? Era transportburar? Foder? Selar? m.m.

Berätta gärna och om du har en bild så lägg gärna upp!
Söker inspiration till bättre lösningar 😉

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Peak303
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har löst det såhär. Har höet i en låda på understa hyllan. 🙂

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[neptunens]
0

En höbal i taget en dynlåda inne hos kaninerna, foder i en låda bredvid och transportburar, bolådor, extra tillbehör som skålar och liknande som ej används dagligen i skåpen under burarna på ena sidan. 🙂

När jag hade kaninerna ute-ute hade jag dock allt i garaget och sprang fram och tillbaka, ville inte ha fodret precis vid burarna så att de kunde lockade till sig möss och annat äckligt haha.

[Hallons]
1

Harr det lite som #2 Har höet, spån och halm i stora lådor i ett hörn. Och ert bord med pellets på, samt koppel mm :)

Fridaaaa
0

Transporter, hinder på en hylla jag köpt på biltema.
Sedan höet hämtar jag hos svärmors man (dock slut nu tyvärr) på hans höloft så ha en höbal i taget i en "lövsäck". Allt detta ute i en bod där 2 av 3 kaninpar är.
Selar förvarar jag i en låda i huset ute i hallen.
Pellets i en fodertunna ute i boden

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fossingen
0

Pellets i två sådana plastbackar som jag satt i nederdelen av en garderob.  http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Lador/Forvaringslada-med-lock-28223/

Selar och koppel i en sån låda som står på min byrå http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Lador/Plastkorg-28572/

Hinderna står i dynlåda i hallen.

Transporburar står oftast i en skrubb, typ.

Spån och hö står också i nedredelen av en garderob. 

Eller ja. Jag kan ju fota sen ifall du får bättre inspiration. Har egentligen ett typ 3 mindre skåp fulla med smartförvaring för allt vad gäller djuren XD

sfut
1

Höbalen och (de få) hindren i det gemensamma korridorsförrådet. Transportburar ihopfällda ovanpå garderoben. Hampabalen längst ner i ena garderoben (samsas med tröjor, klänningar och byxor). Ströbalar, Papperskasse med hö, pelletssäck och dammsugarpåsar längst ner i andra garderoben (Samsas med jackor och regn/termobyxor). Selar i en hög på skrivbordet eller hängandes på toadörren. Kaninsaker (extra skålar, kaninapotek, extra selar/koppel, godis, flaskor) i en låda under sängen. Grenar i en ikea-kasse på toadörren. Toalådor överallt.

#Livetmedtrekaninerpåtjugokvadrat

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

[RC1393]
0

Har katastrofal förvaring här hemma 😛 Huller om buller och hit och dit. Men jag har höet i en ikea-påse i en tom bur, tillsammans med halm i ikea-påse och hink i en gammal mineralhink för häst. Borstar och klosax ligger ute (!) under tak och resten ligger som en bråte inne i lekstugan. Det enda som är organiserat är selarna som ligger ihopsnurrade (magremmen surrad runt resten av selen typ) och så kopplen hopvikta med hjälp utav gummiband. 

Måste ordna något bättre i sommar, haha. En hylla under burarna har jag funderat på, där jag kan ha plastbackar att förvara saker som hö, halm, pellets, borstar, selar, vattenflaskor/skålar och mindre städredskap, det hade varit jättebra! 🙂