Förvaring
Jag har löst det såhär. Har höet i en låda på understa hyllan. 🙂
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
En höbal i taget en dynlåda inne hos kaninerna, foder i en låda bredvid och transportburar, bolådor, extra tillbehör som skålar och liknande som ej används dagligen i skåpen under burarna på ena sidan. 🙂
När jag hade kaninerna ute-ute hade jag dock allt i garaget och sprang fram och tillbaka, ville inte ha fodret precis vid burarna så att de kunde lockade till sig möss och annat äckligt haha.
Harr det lite som #2 Har höet, spån och halm i stora lådor i ett hörn. Och ert bord med pellets på, samt koppel mm :)
Transporter, hinder på en hylla jag köpt på biltema.
Sedan höet hämtar jag hos svärmors man (dock slut nu tyvärr) på hans höloft så ha en höbal i taget i en "lövsäck". Allt detta ute i en bod där 2 av 3 kaninpar är.
Selar förvarar jag i en låda i huset ute i hallen.
Pellets i en fodertunna ute i boden
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Pellets i två sådana plastbackar som jag satt i nederdelen av en garderob. http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Lador/Forvaringslada-med-lock-28223/
Selar och koppel i en sån låda som står på min byrå http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Lador/Plastkorg-28572/
Hinderna står i dynlåda i hallen.
Transporburar står oftast i en skrubb, typ.
Spån och hö står också i nedredelen av en garderob.
Eller ja. Jag kan ju fota sen ifall du får bättre inspiration. Har egentligen ett typ 3 mindre skåp fulla med smartförvaring för allt vad gäller djuren XD
Höbalen och (de få) hindren i det gemensamma korridorsförrådet. Transportburar ihopfällda ovanpå garderoben. Hampabalen längst ner i ena garderoben (samsas med tröjor, klänningar och byxor). Ströbalar, Papperskasse med hö, pelletssäck och dammsugarpåsar längst ner i andra garderoben (Samsas med jackor och regn/termobyxor). Selar i en hög på skrivbordet eller hängandes på toadörren. Kaninsaker (extra skålar, kaninapotek, extra selar/koppel, godis, flaskor) i en låda under sängen. Grenar i en ikea-kasse på toadörren. Toalådor överallt.
#Livetmedtrekaninerpåtjugokvadrat
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Har katastrofal förvaring här hemma 😛 Huller om buller och hit och dit. Men jag har höet i en ikea-påse i en tom bur, tillsammans med halm i ikea-påse och hink i en gammal mineralhink för häst. Borstar och klosax ligger ute (!) under tak och resten ligger som en bråte inne i lekstugan. Det enda som är organiserat är selarna som ligger ihopsnurrade (magremmen surrad runt resten av selen typ) och så kopplen hopvikta med hjälp utav gummiband.
Måste ordna något bättre i sommar, haha. En hylla under burarna har jag funderat på, där jag kan ha plastbackar att förvara saker som hö, halm, pellets, borstar, selar, vattenflaskor/skålar och mindre städredskap, det hade varit jättebra! 🙂