Brunst
Märks det när era honor brunstar? Min hona blir inte jobbig, bara att hon gräver och gräver…
På vissa märks det på vissa inte och det kan märkas på olika sätt, tex en hona vi har märkte vi senast bara genom att hon var extra nyfiken på sin hane som var granne tills vi kollade könet.
l'm back
Mina vissar inget tecken förren den är inne hos hanen. då reser hon upp baken ordentligt.. Dock min andra hona förstår inte att man ska göra det
Ohja..
Då blir det full rulle hemma. Hon kissar mer lite här och där (frigående) drar hakan på allt hon får tag på & blir surare när man säger till hon.
När hon inte gör detta är hon världens underbaraste kanin! 😃
Checka in @gnagarboden på instagram 
Jag menar då ifall de är extra sura eller så, jag tycker det är det som är negativt med en del honor, att de surar och blir sådär jobbiga.. Går det att "förebygga"?
Inte alls, mina är som små änglar tack gode gud 👍
#5 Åh vad skönt för dig, ja för mig också för den delen :D Inte en enda? Inte avelshonorna? BD
#4 Nix går inte att förebygga mer än då kastrering.
Mina honor märker jag inget på, har enbart honor nu. Den ena märktes det på fram till hon var runt 2 år, sedan vände det och nu märks det inget på henne. Innan morrade hon och så.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6, Nope, inte ens dem 😂
#7 Rent teoretiskt borde det finnas nått (det finns ju medicin mot tex PMS) men jag tvivlar att det finns nått man vet om genom tex forskning.
l'm back
Den ena kan bli lite surare än vanligt, vaktar buren och vill inte bli uppburen för att varken komma ut eller in från hagen. Det är dessutom omöjligt att ha plastföremål i buren då hon käkar upp dem. Toalådan har vi sagt adjöss till helt nu då den inte alls uppskattas och bar kastas rundor. Samma med förr buren där det var plast hus. Vet inte ifall hon fick komplex för sin storlek (som är normal) för hon skulle tvunget göra ingången större.. Hm. Den andra är likadan i humör jämt.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
ja de märks, ibland lite tydligare och ibland väldigt lite.
Dottir(bh) är på ett rent jävulskt humör. Hon muttrar & knorrar, drar mig i kläderna & drar i höpåsen vid fodring, drar i vattenkannan, drar i burdörren, hon är allmänt lättretlig & för ett satans oväsen när hon inte får som hon vill helt enkelt. Fast åter igen så är hon hare och visar mer än gärna vad hon tycker om saker och ting😎
Rockstar(lejon) gruffar och drar mig i jackan. Är blodröd vid könet. Kastar rumpan i vädret om man rör över bakdelen, även vid hoppning. Hon är inne i första brunsten fortfarande, stackare🤦♂️
Easy & Nikki(lejon som går ihop) gruffar över maten och ger ut tjuvnyp mot varan, men inget mot mig. Även Nikki kastar rumpan i vädret ifall man kommer nära med handen därbak under hoppning, inte Easy dock. Även Nikki är inne i första brunsten.
Hippi(lejon) märks inte. Jag är tvungen att kolla hennes kön för att ens märka ifall hon brunstar eller inte😂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
När kommer de i första brunsten, hur länge varar den?
Har tre honor, och det märks bara på en av dem, den yngsta. De är 6-7 mån gamla.
Hon blir inte sur, inte alls, men hon far runt och markerar med hakan överallt, tugga på allt, och gräver som en galning… Sen blev hon skendräktig? och byggde bo, med en massa päls och allt…
Mina två andra honor har aldrig betett sig så…
Vi har en hona och kastrerad hane ihop. Just nu funderar jag på att kastrera även honan just pga hennes beteende mot Sigge (hanen) under brunst. Hon är på honom, kissar på honom massor (extra jobbigt eftersom han är vit) hon rider på honom och "lägger upp sig själv" för honom. Är allmänt efter honom och ibland får han inte vara ifred. Hon gräver, drar päls och boar, markerar med hakan etc. Igår hade hon till och med bitit Sigge ett par gånger. Efter brunsten är hon snäll och lugn och precis som vanligt igen. Hon är aldrig det minsta sur mot mig eller barnen.