Spinga ovanför ögat?!
Märkte just nu att min kanin hade en pyytteliten kal fläck precis ovanför ögat, vid det som ser ut som "ögonfransarna" så jag tittade närmre och det såg ut som en pytteliten spinga/sticka, drygt 1 millimeter eller så långt som ett pälsstrå som sitter där, den var brun men jag vet inte om det är en spinga, vill inte känna där för jag kan råka peta henne i ögat.. Tror ni det kan vara allvarligt?
Tror du att det är en spink kan du ju prova att dra i den med en pincett, alternativt lägga på lite matolja så kan den åka ut av sig själv. Kolla över buren ifall det finns möjlighet för kaninen att kunna få spinkar. Finns det det så kan du ju slipa där. Har inte varit med om det själv men känns ju inte helt omöjligt med tanke på hur kaniner kan stryka sig mot allt och inget.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Jag tror inte det finns det där, men jag vet inte om jag vill dra i den då den sitter precis ovanför ögat..
Prova dutta dit matolja då. Brukar själv göra det då jag får sådana där små spinkar som inte går att få ut utan att dissekera hela fingret.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
När jag rör där vid ögat så blundar hon för det är så pass nära ögat :'( Ska testa med matolja.
Jag nuddade lite där och då blundade hon riktigt hårt och sen vågade hon inte öppna ögat på typ en minut… Jag får väl avvakta då det verkar som att hon inte får ont av det.