Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 839 ggr
Ellen Thomé
0

Kaninsyfilis?

Jag kollade igenom min kanin idag för att se så att allt såg bra ut. Vid första anblicken såg hennes kön helt normalt ut. Men när jag delade på huden längs könsöppningens sidor (jag liksom sträckte ut huden som ligger i veck) så såg jag att i vecken så var det nästan som sårskorpor, såg nästan ut som Svamp? och det luktade illa. Det var samma sak på min andra hona fast inte lika illa. Om man inte tittar i vecken så ser allt normalt ut men det känns som att det ändå inte är helt normalt. Hon har inga flytningar eller sår vid ögon, näsa eller mun.

Har ni några erfarenheter av detta? Vet ni vad det kan vara?

Är verkligen tacksam för svar!🙂

[neptunens]
1

Alla kaniner har såna, det är körtlar och de kan lukta apa om de inte tvättats på länge. 🙂

claravincent
0

Det är helt normalt! : )

Ellen Thomé
0

Okej, vad skönt att det är normalt🙂, ska man tvätta rent med topps? Är det något kaninen lider av?

Ellen Thomé
0

Sökt på google och fick svar på mina frågor, tack så mycket för snabba svar!🙂

lovemysack
0

Vad fick du för svar då? :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Ellen Thomé
0

Att man kan tvätta rent körtlarna med topps och varmt vatten, om de inte rengörs på väldigt länge kan det skava för kaninen, så här blir det rengöring på kaninerna! :)

lovemysack
0

Kan du ta kort på exaxt var dom här körtlarna sitter? :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Ellen Thomé
0

Åh, tyvärr inte, det är så svårt att hålla kanin, spänna ut huden och fota samtidigt. Vill inte heller göra henne irriterad. Men de sitter på var sin sida om honans kön, de är som hudflikar som man måste sära på för att se körtlarna. Kanske finns bilder på google? :)

lovemysack
0

Okej. :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Emouse
0

#7 Här är en video på hur det ser ut🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

lovemysack
0