Zoie hade en fästing !
Idag efter jag hade kommit hem från min mormor gick jag till zoie och då tog jag med henne in (hon bor utomhus) . När jag bärde henne såg jag att det var något som stog ut ovanför ögat. Då frågade jag mamma och pappa var det var .. Jag tänkte att det kanske var en fästing. Mamma och Pappa tvekade och sa det ser nog inte ut som en fästing . Men vi får hålla koll. Sen nyss när jag gick ut till buren för att bära upp zoie såg jag att saken som satt ovanför ögat hade ben. Det var en fästing ! Jag sprang in till pappa och sa att Zoie hade en fästing , Pappa tog med sig en pincett så vi gick ut för att ta bort fästingen. Det tog nästan en kvart att ta bort fästingen , Jag som är så livrädd för fästingar. :S

Oj då, tur att ni fick bort den i alla fall! :) Lippo hade också en förut och den var enorm! :S
Nu i sommar hade mina djur många fästingar, har aldrig sett det på dom förut. Var ett fästingår iår.
Bra att ni upptäckte den iaf :)
- Mvh Emma

Usch festingar är så jäkla äckliga. undrar om de har någonslags funktion, tex mygg äter ju fåglar, och spindlar fångar flugor etc.. Men vad gör fästingar, äter några djur dom ens?:S
Bra att ni fick bort den:)
Ja .. Själv tycker jag att det är onödigt att fästingar finns xD

Eller hur x) De är typ dom ända djuren som inte har någon funktion :P
Ja håller med :)
Usch usch! Rufsan hade runt 50 bebisfästingar på öronen och runt ena ögat i sommras :S
#7 Usch dumma fästingar xD

#7: Oj, 50 stycken! Det var inte lite det.
Fästingar är äckliga, håller med er.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Mina marsvin fick huur mycket fästingbebisar som hellst i ansiktet eftersom de går och betar hela tiden >.< Det var inte kul att sitta och pilla bort dom..
- Mvh Emma

#10: U.S.C.H!
www.frihetenskaniner.se
usch ! tur att ni fick bort den iallafall. dom är JÄTTEÄCKLIGA :S
#11 Jaa! Kaninerna fick iaf inte lika många bebisar i ansiktet då de skuttar ju iaf mest omkring
- Mvh Emma

#13: Är rädd att mina har fått fästingar, tror dock inte det ..
www.frihetenskaniner.se
#14 Kolla runt nos och ögon, det är där dom satte sig, smååå svarta prickar
- Mvh Emma

#15: Usch. Ska kolla ikväll, är dock nästan säker på att de inte har det (kollar dem ofta).
www.frihetenskaniner.se

Snuskit med fästingar 
#16 ja, gör det. Det var ett riktigt fästing år alltså :P
- Mvh Emma
Kan bara hålla med er som inte gillar fästingar.. Finns det någon som älskar fästingar? Typ har som favoritdjur? x'D
- Mvh Emma

#17: Stämmer :)
#18: Yes. Vars bor du?
www.frihetenskaniner.se
#20 Stockholm, men de fick bebisarna på öland ^^
- Mvh Emma

#21: Okej :)
www.frihetenskaniner.se